نسخه چاپی

رییس هیات مدیره پرسپولیس در گفتگو با نما:

نمی ‌توان از هواداران پول گرفت و برایشان هیچ كاری نكرد/ مطامع شخصی را به آرامش مردم ترجیح ندهیم

عکس خبري -نمي ‌توان از هواداران پول گرفت و برايشان هيچ کاري نکرد/ مطامع شخصي را به آرامش مردم ترجيح ندهيم

جعفر كاشانی گفت:آنچه هوادار پرسپولیس از تیم خود می‌خواهد موفقیت در بازی های پیش رویش است. برای آنها فرقی نمی‌كند كه هدایت باشگاه بر عهده چه كسی است.

علیرضا حاجی میرزابابا – به گزارش نما ،پس از آنکه علی‌ اکبر طاهری اعلام کرد اگر هواداران نفری 5 هزارتومان ماهیانه به این باشگاه کمک کنند دیگر نیازی به جذب اسپانسر نداریم، این طرح در حال اجراست و باشگاه بزرگ پرسپولیس از هواداران خود کمک خواسته و هواداران جسته و گریخته به باشگاه محبوب خود کمک می کنند، اما این طرح همانند دیگر طرح‌ها موافقان و مخالفانی دارد، جعفر کاشانی رییس هیات مدیره باشگاه یکی از مخالفان این طرح است، او معتقد است اجرای این طرح خوب است اما در غالب و شکل خود که باید مدیریت شود.

به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه با این طرح که از سوی سرپرست باشگاه برای جمع آوری کمک از سوی هوادران انجام می شود موافقید؟
برای انجام چنین کاری باید زیرساخت‌های موجود در باشگاه وجود داشته باشد. اما امکانات لازم در این باشگاه وجود ندارد، چون ما الان تیم پرسپولیس داریم، نه باشگاه پرسپولیس. هر زمانی که شرایط به گونه‌ای پیش رفت که توانستیم نام باشگاه را روی پرسپولیس بگذاریم آنوقت می‌توانیم راهی را برویم که باشگاه‌های بزرگ دنیا رفته‌اند.

اما باشگاه‌های بزرگ دنیا نیز این کارها را انجام می دهند و گاهی اوقات از هواداران خود کمک می گیرند؟
 یک باشگاه می‌تواند هزینه‌هایی را از هواداران خود بگیرند، چون بیلان کاری دارد و هزینه‌های دریافتی را بر اساس برنامه خرج می‌کند. در تمام باشگاه‌های بزرگ دنیا ما دو نوع هوادار داریم. هوادار عام و هوادار خاص که هر‌کدام تعریف‌های خاص خود را دارند. هواداران عام افرادی هستند که در تمامی بازی‌ها به ورزشگاه نمی‌آیند، مسئولیت خاصی برعهده ندارند و بیشتر آنها ممکن است کارت هواداری هم نداشته باشند. اما شرایط هواداران خاص فرق می‌کند. آنها کسانی هستند که در زمان بحرانی مشکلات مالی باشگاه را برطرف می‌کنند و البته درمقابل هزینه‌هایی که می‌پردازند از امتیازات مختلفی نیز بهره‌مند می‌شوند.

اما من فکر می کنم باید این کارها را سازمان هواداری انجام دهد و اساسا سازمان هواداران باشگاه‌ها برای همین احداث می شوند؟
بزرگترین ارگان تمامی باشگاه‌های بزرگ دنیا، سازمان هواداری آنهاست. این سازمان نقش مهمی در برنامه‌های باشگاه خود پیاده می‌کند. یکی از مسئولیت‌‌های سازمان هواداران خاص، سروسامان دادن به وضعیت حضور هواداران عادی برای تماشای دیدارهای تیم است. آنها در ابتدای سال بلیت کل بازی‌های تیم را در طول فصل می‌خرند و عملا خیال باشگاه را از این بابت راحت می‌کنند تا در هر دیدار پیشکسوتان، سرمربی و بازیکنان مطرح تیم از هواداران تیم نخواهند که به استادیوم بیایند. ما باید الگوبرداری کنیم از باشگاه‌های بزرگ دنیا و بنگاه اقتصادی معتبری را در پرسپولیس ایجاد کنیم.

و اگر این بنگاه اقتصادی که می گویید در پرسپولیس افتتاح شود چه اتفاقی می افتد؟
در صورت تاسیس این بنگاه هواداران ساماندهی می‌شوند و با رغبت برای تیم‌شان خرج می‌کنند، چون می‌دانند در ازای پولی که پرداخت می‌کنند، امتیازات مختلفی از جمله حق رای را در باشگاه به دست می‌آورند. ما وظیفه داریم به هواداران خود بها بدهیم و برای آنها ارزش قائل شویم. نمی‌توان از هواداران پول گرفت و برایشان هیچ کاری نکرد. سیاستی که قبلا شکست خورده را نباید دوباره پیاده کرد. اگر جواب می‌داد که رویانیان در این راه موفق می‌شد.

پس باید چه کرد؟
 می‌توانیم با انجام برنامه‌های درست از پیشکسوتانی که هویت باشگاه پرسپولیس هستند، استفاده کنیم. تیم ستارگان فوتبال جهان با تیم ستارگان فوتبال ایران بازی کرد. همان‌طور که دیدید فوتبالیست‌های بزرگ دنیا در قالب یک تیم به کشورهای مختلف می‌روند و ضمن درآمدزایی مناسب، شرایطی را فراهم می‌کنند تا مردم دنیا از هزینه‌ای که می‌پردازند لذت ببرند. پس می‌توان راهی را رفت که باشگاه‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال افزون بر درآمدزایی به هواداران بیشمار خود هیجان و شادی ببخشند.

پس جعفر کاشانی شدیدا با این طرح مخالف است؟
تفکر بزرگ آدم بزرگ و صادق می‌خواهد. لذت در تعامل است نه در نزاع. بهتر است مطامع شخصی را به آرامش مردم ترجیح ندهیم. پرسپولیس و استقلال برای بزرگ ماندن باید به هواداران خود عزت بدهند. ما وظیفه داریم به مردم آموزش بدهیم که خوب باشند. نباید شرایطی فراهم کنیم که استادیوم ها خالی از تماشاگر باشد.

درباره منتفی شدن خصوصی شدن باشگاه پرسپولیس چه می گویید؟
آنچه هوادار پرسپولیس از تیم خود می‌خواهد موفقیت در بازی های پیش رویش است. برای آنها فرقی نمی‌کند که هدایت باشگاه بر عهده چه کسی است. حالا که پس از کش‌و‌قوس های فراوان مسئولیت تیم با وزارت ورزش است، باید تمهیدات لازم برای شکوفایی پرسپولیس فراهم شود.

به عنوان آخرین سوال، پس از چند باختی که داشتید، در آخرین بازی توانستید با پیروزی به سراغ تعطیلات لیگ بروید، چه باید کرد که این باشگاه در مسیر موفقیت گام بردارد؟
با توجه به برد با ارزشی که در اهواز به دست آمد تیم روی غلتک افتاده و برای آنکه از مسیر خود خارج نشود، مسئولان وزارت ورزش باید شرایطی فراهم کنند تا پرسپولیس از حالت تیم بودن خارج شود و تبدیل به باشگاه شود. اگر این اتفاق بیافتد آن وقت می‌توان با انجام برنامه‌های مدون و کاملا اصولی رونق اقتصادی را به باشگاه پرسپولیس برگرداند. بر همین اساس در جلسه هیات مدیره مشخص می‌کنیم که اسپانسر نهایی باشگاه چه ارگانی است تا حرکت به سمت موفقیت سرعت بیشتری پیدا کند.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...