نسخه چاپی

تمام فتنه های دردانه هاشمی رفسنجانی!

فائزه، دختر هاشمی از زمانی كه در مجلس ششم با اقبال عمومی روبه رو نشد و راه برای ورود وی به مجلس بسته شد، رفتارهای هنجار شكنانه ای علیه سیاست های كلان نظام و شخصیت های برجسته جمهوری اسلامی داشت.

به گزارش نما به نقل از افکار از میان خانواده هاشمی فائزه تنها فردی بود که وارد عالم سیاست شد. برادرانش بیشتر به مسائل اقتصادی روی آوردند اما او از همان ابتدا به سیاست پیوست. او علاوه بر عضویت در حزب کارگزاران سازندگی؛ نماینده مجلس پنجم نیز بوده است. فائزه در سال ۷۷ روزنامه زن را تاسیس کرد اما خیلی زود با جهت گیری های سیاسی و نقد حجاب اسلامی، موجبات توقیف روزنامه را فراهم کرد.

فائزه، دختر هاشمی از زمانی که در مجلس ششم با اقبال عمومی روبه رو نشد و راه برای ورود وی به مجلس بسته شد، رفتارهای هنجار شکنانه ای علیه سیاست های کلان نظام و شخصیت های برجسته جمهوری اسلامی داشت. یکبار دولت را مورد انتقاد قرار می داد و بار دیگر قوه قضائیه را تخطئه می کرد. او حتی به ارمانهایی که پدرش برای بنیان نهادن آنها تلاش کرد نیز پایبند نبود.

اخیرا نیز او مصاحبه ای با سایت های ضد نظام انجام داده و علیه دستگاه قضایی موضع گیری کرده است. این رفتارهای فائزه نه ناشی از دلسوزی که بیشتر به دلیل در حاشیه رفتن خانواده وی از صحنه سیاسی است. وقتی پدر در انتخابات ۸۴ ، از مردی با سبقه کم سیاسی شکست خورد؛ وقتی برادرش مهدی از کشور فرار کرد، وقتی برادر دیگرش محسن موفق به تکیه زدن بر کرسی شهرداری تهران نشد و وقتی خودش به دلیل هتاکی راهی زندان شد؛ کم کم بیرون از میدان سیاست بودن را تجربه کرد. او برای بازگشت به میدان سیاست جنجال آفرینی می کند. نمونه هایی از این رفتارها در سال ۸۸ و بعد از آن به خوبی دیده شد.

فائزه در فتنه ۸۸

دختر هاشمی رفسنجانی در جریان فتنه ۸۸ دوبار بازداشت شد. هر دوبار اتهام او حضور و لیدری جریان اختشاشات بود. در واکنش به این رفتارهای او بعد از هر بار دستگیری و تذکر، آزاد شد. اما رفتارهای هنجار شکنانه فائزه و تخطئه سران نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داشت.

سرانجام او در مصاحبه ای با یکی از سایت های خارج نشین در واکنش به اعتراض ها در شهر ری نسبت به خودش گفت: "همان افرادی که دستور سرکوب مردم را می‌دهند چنین هتاکی‌هایی را سازماندهی می‌کنند" و ادامه داد" اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است." این سخنان هاشمی از دید دادستان کشور به عنوان سخنان مجرمانه شناخته شد و در این خصوص به دادگاه معرفی شد.

فائزه در زندان

فائزه هاشمی در سال ۹۱ محکومیت شش ماه حبسش را آغاز کرد و به دنبال زندانی شدن و ازاد شدنش از زندان بارها جنجال به پا کرد. وی در طول زندانی شدنش بارها گزارشهایی جهت دارد از داخل زندان به بیرون ارایه کرد. یکبارهم به دلیل اخلال در نظم زندان به انفرادی فرستاده شد. بیشترین جنجال او در زمان ازاد شدنش بود. او که ۲۹ اسفند ۹۱ از زندان آزاد شد در بیست روز بعد با روزنامه بهار مصاحبه کرد و در آنجا خطوط قرمز بسیاری، ازجمله خطوط قرمز پدرش را زیر پا گذاشت. او در پاسخ به این سوال که "چه کسانی با شما همبند بودند؟" می گوید: "تعدادی از خانم‌هایی بهایی، تعدادی از سازمان مجاهدین، دو خانم مسیحی، دو نفر از گروه مادران عزادار پارک لاله، تعدادی بچه‌های سبز و خبرنگار و یک خانم عراقی و چند نفری هم لاییک و چپ."

در ادامه مصاحبه از او پرسیده می شود که زندان برای او چطور بود و او می گوید با آدم های بزرگی آشنا شده است و از آنها درسها یاد گرفته است. ترکیب هم بندهای فائزه با کلمه انسانهای بزرگ! جای تامل دارد.

فائزه و تطهیر منافقین!

فائزه هاشمی در مصاحبه ای که ۲۰ فروردین سال ۹۲ با روزنامه بهار داشت سخنانی درباره ترکیب زندانیان سیاسی می گوید که آنچنان به کام رسانه دولتی انگلیس است که تحلیلگر آن می نویسد: "(دختر هاشمی رفسنجانی )به این ترتیب از یکی از اصلی ترین خطوط قرمز و تابوهای سیاسی در جمهوری اسلامی آشکارا و با تاکید عبور می کند و بر خلاف سنت جاری ۳۲ ساله در جمهوری اسلامی، از سازمان مجاهدین خلق با نام این سازمان و نه با عنوان رایج "منافقین" یاد می کند. او با آگاهی کامل از میزان حساسیت رهبران جمهوری اسلامی، چنین گامی، که در میدان سیاست در ایران باید گامی بلند به حساب آید، برداشته است."

این سخنان فائزه هاشمی برای بسیاری از کارشناسان سیاست داخلی، به عنوان گامی برای تطهیر منافقین محسوب شد.

فائزه و حبس برادرش مهدی

رابطه خانوادگی این بار عاملی شد تا فائزه هاشمی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران عقده گشایی کند. با زندانی شدن مهدی بار دیگر فائزه مصاحبه ای با سایت ایران وایر (که گردانندگان آن در خارج از ایران هستند) ترتیب داد و در آن سخنانی دشمن شاد کن مطرح کرد. "....در شان مسئولان قوه قضائیه نیست این حرف ها را بزنند، افکار عمومی را تحریک کنند، سیاسی برخورد کنند، فرافکنی کنند و موضوع را منحرف کنند. این موضوعات هیچ ربطی به هم ندارند. این اتفاق باید درباره همه بیفتد. این اعتراضات فقط در خصوص مهدی نیست. از سال ۸۸ به بعد همیشه وجود داشته...".

نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سبب شده تا بار دیگر فائزه هاشمی دست به کار شود و نسبت به سیاست های کلان نظام و قوای سه گانه موضع گیری کند. اینکه آیا فائزه و برادرش محسن تصیم به ورود به مجلس شورای اسلامی دارد جای تامل است اما به نظر می رسد این بار فرزندان برای ورود پدر به خبرگان رهبری صف کشیده اند و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...