نسخه چاپی

خودروی زنان بدپوشش و بدحجاب توقیف می‌شود

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: خودروی زنان بدپوشش و بدحجاب توقیف می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به خبرنگاری در خصوص واکنش پلیس به بدپوششی و کشف حجاب سرنشینان خودرو در معابر پایتخت اظهار کرد: از گذشته برخورد با بدپوششی و کشف حجاب و یا هرگونه اقدام هنجارشکنانه توسط سرنشینان خودروها در دستور کار پلیس بوده و پلیس در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودرو متخلفان می‌کند.

وی در پاسخ به تسنیم در خصوص اینکه آیا رانندگان متخلف به صورت نقدی نیز جریمه می‌شوند یا خیر، گفت: فعلا برای متخلفان جریمه نقدی در نظر گرفته نشده است و ماموران پلیس راهور پس از توقیف خودرو این متخلفان با ارجاع به پلیس امنیت و سپس دستگاه قضایی اقدام به توقیف خودرو می‌کنند.

مرگ 192 تهرانی بر اثر تصادفات 4 ماهه نخست امسال

رئیس پلیس راهور پایتخت در ادامه این نشست با اشاره به آمار 4 ماهه نخست امسال توسط پزشکی قانونی اظهار کرد: متاسفانه در 4 ماهه نخست امسال 192 نفر از شهروندان تهرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که خوشبختانه این تعداد نسبت به سال گذشته با کاهش 6 درصدی که معادل 13 نفر است همراه بوده.

حسینی افزود: در تحلیل آمار ارائه شده مشخص شد 29 درصد از کشته شدگان راکبان موتورسیکلت بوده‌اند و 47 درصد عابران پیاده و از این میان نیز 13 درصد از متوفیان، زن بوده‌اند.

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه در 6 ماهه دوم نیز ادامه دارد

وی همچنین با اشاره به آمار توقیف خودروهای حادثه‌ساز در 4 ماهه نخست امسال گفت: در 4 ماهه نخست امسال بالغ بر 30 هزار خودرو که به دلیل تکرار تخلفات حادثه‌ساز یا ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز از سوی پلیس توقیف شده بودند به پارکینگ منتقل شدند و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه در 6 ماهه دوم امسال نیز با قوت ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور پایتخت خاطر نشان کرد: در طرح مشترکی که توسط یگان راهور و انتظامی پلیس پایخت به اجرا در می‌آید، به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا متخلفان با نظم و آرامش مردم بازی کنند.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سازمان‌ها و ارگان‌ها حق تصرف بخشی از خیابان را به عنوان پارکینگ اختصاصی دارند یا خیر، تاکید کرد: هیچ فرد، صنف، سازمان و یا ارگانی حق تصرف معابر عمومی شهر را به عنوان مکان پارک اختصاصی یا پارکینگ خصوصی ندارد چرا که معابر پایتخت جزو حریم عام محسوب شده یعنی تصرف، تخلف است و این تصرف تخلف است که در برخی موارد مصداق جرم می‌باشد. لذا در صورتی که تذکر ماموران مثمر ثمر نباشد موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وی از شهروندان تهرانی خواست تا گزارش هرگونه تخلف اینچنینی را به شماره تلفن‌های 110 و یا 1888 اعلام کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: در مقابل نیز پلیس در برابر هرگونه توقف و سدمعبر در برابر پارکینگ‌ها در صورت اعلام گزارش مردمی اقدام به صدور جریمه 30 هزار تومانی برای متخلفان می‌کند.

هشدار در مورد ورود بیش از حد خودروی معلولان به مناطق طرح ترافیک

حسینی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش تردد خودروهای دارای پلاک معلولی در محدوده طرح ترافیک گفت: متاسفانه استفاده از خودرو پلاک معمولی برای اموراتی که قانونگذار صاحبان آنها را منع کرده افزایش یافته است و این روزها شاهد افزایش تخلفات در این حوزه هستیم که با توجه به میان‌بخشی بودن رسیدگی در این موارد باید نسبت به چنین موضوعاتی توجه ویژه داشت.

۱۳۹۴/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...