نسخه چاپی

مسعود بارزانی: با كودتا نخواهم رفت

رئیس اقلیم كردستان عراق نشستی با رهبران و نمایندگان طرف‌های سیاسی جهت تبادل نظر درخصوص وضعیت سیاسی در اقلیم كردستان داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رومیو هکاری، دبیر حزب دموکرات بین نهرین در مصاحبه با شبکه کردی رووداو گفت که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در جریان این نشست تاکید کرد: پارلمان مشروعیت خود را از دست داده است، چرا که عملکرد پارلمان و رئیسش حزبی است و ما تا زمان دور جدید قانون‌گذاری‌ها به این پارلمان نمی‌رویم، چرا که این پارلمان نتوانسته است مساله را فیصله دهد و مشکل را حل کند به این معنی که راه حل خارج از پارمان بوده است.

طبق گفته هکاری، بارزانی جلسه پارلمان برگزار شده در تاریخ 23/6/2015 را کودتایی برای تضعیف نقش حزب دموکرات کردستان به حساب آورده و افزوده است: اگر تا 20 اوت صبر می‌کردند، من اجازه نقض حاکمیت قانون را نمی‌دادم و من خواهان احترام به حاکمیت قانون هستم و من به آنها می‌گفتم که این مساله را حل کنید، چرا که من پستی را اشغال نکرده‌ام و با کودتا نیامده و با کودتا هم نخواهم رفت.

بارزانی همچنین گفت که نشست یک شنبه آتی باید آخرین نشست میان طرف‌های پنجگانه باشد و در صورتی که به توافق نرسند، در آن هنگام راه دیگری را باید پیدا کرد تا طرف‌های سیاسی جمع شوند و تصمیمی اتخاذ کنند.

۱۳۹۴/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...