نسخه چاپی

مهمترین اتفاقات هفت روز ورزش

انجام دیدار تیم‎های ستارگان ایران و جهان در این هفته مهم بود اما نمی‌توان اهمیت دیگر اتفاقات را نادیده گرفت مثل افشاگری در والیبال، غیرقانونی بودن امضای مسئولان آبی‌ها و نایب قهرمانی كشتی‎گیران.

به گزارش نما به نقل از مهر، این هفت روز ورزش با برگزاری دیداری آغاز شد که یک سوی آن ستارگان فوتبال ایران قرار داشتند و سوی دیگر میدان ستارگان مطرح و نامدار جهان؛ برگزاری این دیدار خیرخواهانه که ورزشگاه آزادی میزبانی آن را بر عهده داشت، به قدری مهم و قابل توجه بود که همچنان می‎توان در مورد آن نوشت و گفت؛ با این حال نمی‎توان نباید از اهمیت خیلی دیگر از اتفاقات این هفت روز ورزش به راحتی گذشت.

اتفاقاتی مانند کسب سهمیه پارالمپیک توسط چهار کماندار معلول، نایب قهرمانی تیم‏‎های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی، سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی و افشاگری سرمربی تیم ملی در این رشته و البته غیرقانونی بودن امضای مسئولان استقلال!

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

کمانداران معلول ایران ۴ سهمیه المپیک به دست آوردند
پنجشنبه گذشته و در جریان مسابقات تیراندازی با کمان معلولان قهرمانی جهان در آلمان، هادی نوری در مسابقات حذفی به مصاف حریفان خود رفت و پس از شکست آنها به مرحله یک چهارم راه یافت. وی در این مرحله با اختلاف یک امتیاز از حریف انگلستانی خود شکست خورد اما موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد. در همین رقابت‌ها و در مرحله حذفی کامپوند، سمیه عباسپور و فرزانه عسگری موفق به راه‎یابی به جمع شانزده نفر اول نشدند و از کسب سهمیه بازماندند.

در ادامه این رقابت‎ها غلامرضا رحیمی پس از صعود به مرحله نیمه نهایی مقابل حریف آمریکایی خود مغلوب شد و از راه‎یابی به فینال بازماند اما صاحب سهمیه پارالمپیک شد. همچنین ابراهیم رنجبر در مرحله یک هشتم برابر حریف کره‎ای متحمل شکست شد اما به سهمیه پارالمپیک دست یافت. محدثه کهنسال، جوان‎ترین کماندار تیم ملی نیز در مرحله یک شانزهم حریف انگلستانی خود را مغلوب کرد و سهمیه دیگری برای کاروان ایران به دست آورد. وی در مرحله یک هشتم با پذیرش شکست مقابل نماینده روسیه، به کار خود پایان داد.

ایران نایب قهرمان کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان جهان شد
تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران پنجشنبه گذشته در پایان مسابقات قهرمانی جهان در بوسنی و هرزگوین با کسب سه مدال طلا که توسط پویا دادمرز، امین کاویانی‎نژاد و امین میرزازاده در اوزان ۴۲، ۵۸ و ۱۰۰ کیلوگرم به دست آمد و با مجموع ۴۱ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در بخش کشتی آزاد مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نیز تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. عنوان نایب قهرمانی ایران در این بخش از مسابقات با کسب ۲ مدال نقره و ۴ برنز و مجموع ۶۵ امتیاز به دست آمد.

حذف زودهنگام جودوکار ایران در مسابقات جهانی
سعید ملایی، جودوکار وزن ۸۱- کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان، پنجشنبه گذشته در اولین دیدار خود در این رقابت‏‎ها به مصاف «پیتر لوئیس» قهرمان نامدار جودو فرانسه رفت و در ثانیه ۱۷ از دقیقه سوم با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. این فرانسوی طلای جهانی ۲۰۱۳ ریودوژانیرو و برنز جهانی ۲۰۱۴ چلیابینسک را در کارنامه دارد.

حسرتی که به دل فوتبال ایران ماند
دیدار خیرخواهانه و دوستانه تیم‎های ستارگان ایران و جهان جمعه گذشته در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزارشد. در این دیدار که به نفع بیماران ام اس برگزار شد، احمدرضا عابدزاده، مهدی هاشمی‌نسب، یحیی گل‌محمدی، جواد زرینچه (۴۲- محمد نوازی)، کریم باقری، جواد نکونام، علیرضا نیکبخت واحدی، حمید استیلی (۳۶- علیرضا منصوریان)، علی کریمی، فرهادمجیدی و خداداد عزیزی برای ایران در نیمه اول به میدان رفتند اما در نیمه دوم نفراتی همچون ابراهیم میرزاپور، مارکار آقاجانیان، محمدرضا مهدوی، عادل فردوسی‌پور و کامران نجف‌زاده به جای بازیکنان دیگر وارد زمین مسابقه شدند. همچنین ویتور بایا، فابیو کاناوارو، فرناندو هیه‌رو، فرناندو کوتو، گایزکا مندییتا، لوئیس فیگو، روبرتو کارلوس، میشل سالگادو، ادگار داویدز، مارسل دسایی و دوایت یورک نفرات تیم ستارگان جهان را در ابتدای بازی تشکیل دادند که این تیم در نیمه نخست و نیمه دوم تغییرات بسیاری داشت. بودو ایلگنر هم دروازه‌بان ستارگان جهان در نیمه دوم بود.

اتفاقات هفته

دیدار ستارگان جهان و ایران در پایان با برتری ۳ بر صفر تیم ستارگان جهان به پایان رسید. در این بازی که با قضاوت خداداد افشاریان در ورزشگاه آزادی برگزار شد، روبرتو کارلوس (۲۴)، لوئیس فیگو (۳۱) و پائولتا (۴۴) برای تیم منتخب جهان گل زدند.

حذف تنها نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز بین‎المللی چک
نیما عالمیان که در قالب طرح توسعه فدراسیون بین‎المللی تنیس روی میز و پیش از حضور در مسابقات تور جهانی جمهوری چک قهرمان مسابقات پروتور سوئد شده بود، شنبه گذشته با متحمل شدن شکست برابر حریف نیجریه‌ای خود از صعود به مرحله چهارم مسابقات بازماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این در حالی است که عالمیان پیش از این دیدار در مصاف با نماینده دانمارک و حریف چینی‎الاصل فرانسوی خود صاحب برتری شده بود.

والیبال ایران سقوط کرد
در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال که شنبه گذشته منتشر شد، تیم ایران با ۱۲۹ امتیاز (۳۵ امتیاز از لیگ جهانی ۲۰۱۵، ۵۶ امتیاز از قهرمانی جهان ۲۰۱۴، ۳۰ امتیاز از قهرمانی آسیا ۲۰۱۳، ۳ امتیاز از انتخابی المپیک ۲۰۱۲ و ۵ امتیاز از جام جهانی ۲۰۱۱) و یک پله سقوط در رده یازدهم قرار گرفت.

پیشکسوتان شمشیرباز اپه ایران قهرمان آسیا شدند
در جریان نخستین دوره مسابقات شمشیربازی پیشکسوتان آسیا که در فیلیپین جریان دارد، تیم اسلحه اپه ایران در جمع ۷ تیم شرکت کننده، موفق به کسب مدال طلا شد. این تیم که با ترکیب فرهاد رضایی، هومن کاظمی، بهرام امین صدری و محمدرضا قندهاری در این رقابت‎ها شرکت کرده است، در نخستین دیدار مقابل تیم دوم ژاپن به برتری ۴۵ بر ۲۳ دست یافت. تیم کشورمان دومین دیدار خود را در جمع چهارتیم برتر و در سالن فیلسپورت آرنا برگزار کرد و طی آن مقابل تیم اول ژاپن صاحب برتری ۴۵ بر ۴۴ شد و به مرحله نهایی راه یافت. این تیم در آخرین دیدار خود مقابل هنگ‎کنگ قرار گرفت و این تیم را با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ متحمل شکست کرد و اینگونه به عنوان قهرمانی رسید.

عابدزاده زیر تیغ جراحی
دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که در دیدار برابر ستارگان جهان نیز درون دروازه تیم کشورمان قرار گرفت، یکشنبه گذشته زانوی مصدوم خود را به تیغ جراحان سپرد. عابدزاده پیش از این چندین بار زانوی مصدوم خود را به تیغ جراحان سپرده بود که در یکی از این جراحی ها که سال ۱۳۷۸ انجام شد ۱۵ تکه استخوان زائد از پای وی خارج شد.

عنوان هفتمی ایران در والیبال زیر ۲۳ سال جهان
تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران در نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان در این رده سنی دوشنبه گذشته با کسب عنوان نه چندان قابل قبول هفتم به کار خود در این مسابقات پایان داد. تیم کشورمان در آخرین دیدار خود برابر کره‎جنوبی به برتری ۳ بر یک دست یافت و هفتم شد اما پیش از دیدار برابر این حریف آسیایی، تیم ایران مقابل آرژانتین شکست خورده بود.

با عملکردی که تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران در مسابقات جهانی داشت، انتقادها نسبت به فدراسیون و سپردن همزمان هدایت چهار تیم و از جمله همین تیم زیر ۲۳ سال به پیمان اکبری بیشتر شد.

امضای مسئوولان استقلال غیرقانونی است
طبق قانون اولین کاری که هیات مدیره و مدیران جدید یک شرکت انجام می‌دهند تا امضاهایشان رسمیت داشته باشد، ثبت اسامی در «ثبت شرکت‌ها» است. در واقع اگر اعضای جدید هیات مدیره و مدیر عامل این کار را فراموش کنند یا انجامش ندهند عملا تمامی امضاهای آنها از دید قانون تجارت غیر قانونی است. در همین رابطه روز سه شنبه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد پس از تغییر اسامی هیات مدیره استقلال و مدیر‌عامل که دوسال قبل اتفاق افتاد و احکام مدیران جدید استقلال از سوی وزارت ورزش اعلام شد تاکنون این ثبت اسامی صورت نگرفته و عملا تمامی تصمیمات و دخل و خرج های استقلال غیرقانونی بوده است. ظاهرا در استقلال از دید شرکت های رسمی هنوز فتح الله زاده مدیر عامل باشگاه استقلال است و می تواند به جای مدیر عامل زیر اوراق رسمی را امضا کند!

بسکتبال و ۴ پیروزی و یک باخت
تیم ملی بسکتبال که در سی و هفتمین دوره مسابقات جام ویلیام جونز شرکت کرده است، چهار دیدار خود در این رقابت‌ها را با برتری به پایان رساند. تیم کشورمان در روز نخست این رقابت‎ها کره‎جنوبی را ۷۷ بر ۴۶ شکست داد و ناکامی برابر این تیم در فینال بازی‎‎های آسیایی اینچئون را جبران کرد. در روز دوم مسابقات تیم ملی بسکتبال ایران برابر تیم دوم چین‎تایپه به برتری ۸۸ بر ۶۶ دست یافت. ملی‎پوشان ایران پس از اینکه در روز سوم مسابقات تیم ژاپن را با نتیجه ۷۸ بر ۵۷ شکست دادند موفق شدند در مصاف با ولینگتون نیوزلند صاحب برتری ۸۳ بر ۷۰ شد اما تیم ملی کشورمان در روز پنجم مسابقات برابر اورتیک آمریکا ۸۱ بر ۶۶ شکست خورد.

افشاگری سرمربی تیم ملی والیبال
در آستانه رقابت‏‎های جام جهانی والیبال یک سایت لهستانی از اختلاف بین سرمربی تیم ملی والیبال ایران و بازیکنان خبر داد و به نقل از اسلوبودان کواچ نوشت بازیکنان در تورنمنت واگنر با وی اختلاف نظر داشتند. شاگردان کواچ در این تورنمنت هر سه بازی خود را واگذار کردند تا در آستانه جام جهانی ژاپن نگرانی‌ها نسبت به تیم ایران افزایش یابد.در همین رابطه سایت لهستانی مورد نظر در مطلبی به نقل از کواچ نوشت که بازیکنان توجهی به دستورات وی ندارند. کواچ در این باره گفت: این یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست ما بود. ذهنیت بازیکنان مهمتر از جنبه‌های آن است. بازیکنان به صحبت‌های من گوش نمی‌کردند و توصیه‌های مرا نادیده گرفتند. آنها تصمیم گرفتند که تورنمنت را جدی نگیرند و آن را مهم ندانند در حالی که این تورنمنت جایی بود که باید بهترین والیبال خود را به نمایش می‌گذاشتند. حتی وی تاکید کرده است که برای من سخت بود بازیکنان را متقاعد کنم. من عصبانی بودم و یک جلسه به همین منظور تشکیل دادیم. در آن جلسه به بازیکنان گفتم که هر تورنمنت و هر بازی برای ما مهم است و باید سازمان یافته ظاهر شویم.

۱۳۹۴/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...