نسخه چاپی

راه اندازی قطار حومه‌ای تهران- هشتگرد

قطار حومه‌ای تهران، شهر قدس، كرج، هشتگرد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو» براساس این گزارش قطار حومه‌ای تهران- شهر قدس- کرج- هشتگرد- قزوین امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی تا مقصد شهر قدس و کرج افتتاح گردید.



بر این اساس مدت زمان سیر این قطار از ایستگاه راه‌آهن تا شهر قدس ۳۰ دقیقه است و بهای بلیت هزار تومان است.



وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه گفت: در حال حاضر از سمت کرج تا تهران ۱۱۷ هزار خودرو تردد می‌کنند که اگر این میزان خودرو به سمت قطار بروند در سرعت و همچنین سوخت صرفه جویی بسیاری می‌شود که به نفع منافع ملی و آسایش مردم است.



وی در ادامه افزود: برای این مسیرها تمامی خطوط ریلی چهار خطه شده که دوخط از آنها برای قطارهای حومه‌ای و دو خط دیگر برای قطارهای دوربر هستند.



وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر دو خط ریلی وجود دارد که ما از این دو خط استفاده کرده و برای سرویس حومه‌ای استفاده می کنیم.



آخوندی بیان داشت : در حال حاضر ۶ رام قطار تهران شهر قدس در حرکت هستند که این قطار صبح زود از طرف شهر قدس به سمت تهران حرکت می‌کنند که تعداد آنها ۵ قطار است و بالعکس نیز ۵ قطار در بعد از ظهر از سمت تهران به سمت شهر قدس حرکت می‌کنند.



وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حال حاضر در مسیر قطارهای تهران کرج توقف‌هایی در شهر قدس ایجاد کرده‌ایم که مسافران بتوانند از آسایش و رفاه بیشتر بهره مند شوند.



وی تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز در سمت جنوب اتوبان تهران و شمال تهران انجام داده‌ایم که در آینده نزدیک نیز آنها به بهره برداری می‌رسد.



وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به زودی سعی خواهیم کرد قطارهایی را که به سمت قزوین به سمت تهران و بالعکس راه‌اندازی کنیم که ترافیک اتوبان تهران- قزرین و بالعکس کاهش یابد.



براساس این گزارش پروژه افزایش خطوط راه اهن تهران - کرج به صورت EPC در حال راه اندازی است که کل مبلغ قرارداد۱۵۲۸۸۴۷۷۴۶۰۵۴ است؛ در صد پیشرفت کل پروژه تا به امروز ۲۹.۸۰ درصد است که در طول این مسیر نیز واردات بیشتری وجود دارد که با انجام مذاکرات به زودی این معارضات برطرف می شود.

۱۳۹۴/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...