نسخه چاپی

برخورد مناسب پلیس با مردم یك تكلیف است

معاون سیاسی،امنیتی دادستان كل كشور با بیان اینكه فرهنگ خدمتگزاری در نیروی انتظامی به وضوح دیده می شود، گفت: سرعت در كشف جرایم و كاهش تخلفات بیانگر عملكرد پلیس است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید مرتضی بختیاری در دومین روز از دوره آموزش کشوری متمرکز (کوثر) ویژه روسا و فرماندهان رده های تابعه پلیس پیشگیری گفت: نیروی انتظامی در سنگری قرار دارد که تمامی فعالیت هایش از منظر مردم قابل مشاهده و قضاوت است.

وی با اشاره به حساسیت فعالیت کارکنان نیروی انتظامی به ذکر چند ویژگی مومن پرداخت و افزود:یکی از ویژگی های مومن «حفظ اسرار» مردم است، ما در نیروی انتظامی و دستگاه قضا، در ارتباط با اسرار مردم هستیم و باید حافظ آن بود.

معاون سیاسی،امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه طبق قوانین، حق انتشار اسرار مردم را نداریم، بیان کرد: در صورت نشر اسرار مراجعه کنندگان، نه تنها به لحاظ انسانی و قانونی کار درستی انجام نداده ایم، بلکه این عمل خلاف شرع نیز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در موارد خاصی، دستگاه قضا و نیروی انتظامی حق انتشار اسرار را دارند، تاکید کرد: نشر اسرار در این موارد، به صلاحدید مراجع قانونی و با طی مراحل خاص است.

بختیاری یکی دیگر از ویژگی های مومن را «مدارا با مردم» عنوان کرد و گفت: یکی از موارد جلب رضایت مردم مربوط به سازمان ها و نهادهایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظلمی یکی از سازمان هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، خاطر نشان کرد: در چنین سازمانی با این گستردگی نوع ارتباط، «برخورد و مدارا با مردم» بسیار حائز اهمیت است.

معاون دادستان کل کشور با تاکید بر «مدیریت برخورد»، گفت: در حوزه عملکرد پلیس، برخورد و مدارا با مردم حائز اهمیت است و برخورد مناسب با مردم علاوه بر اینکه جزء وظایف تکلیفی کارکنان است، به لحاظ انسانی نیز یک تکلیف است.

وی ادامه داد: اجرای قانون همراه با اقتدار لزوما به معنی اخم کردن و برخورد خشک نیست، اجرای قانون با ارتباط خوب و رفتار مناسب، موثرتر خواهد بود.

بختیاری یکی دیگر از ویژگی ها و سنت حسنه مومن را استوار بودن در فراز و فرود ها و سختی ها دانست و گفت: در سختی ها و مشقت ها باید استوار بود، این مهم را در ماموریت های ناجا ضمن انجام "حسن رفتار" باید اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه «فرهنگ خدمتگزاری» در نیروی انتظامی به وضوح دیده می شود،افزود: در مواردی به فراخور مسئولیت،گزارش هایی از عملکرد نیروی انتظامی به دادستانی ارجاع می شود که بیانگر شیوه های مبتکرانه و مقتدرانه ناجاست.

بختیاری ادامه داد: سرعت در کشف جرایم و کاهش تخلفات در جامعه بیانگر عملکرد مطلوب پلیس است.

۱۳۹۴/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...