نسخه چاپی

نتانیاهو: بیشتر آمریكایی‌ها درباره خطرات ایران با ما موافقند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد كه بیشتر آمریكایی ها با این رژیم مبنی بر خطرات ایران موافق هستند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ادعا کرد که بیشتر مردم آمریکا درباره تهدیدهای ناشی از ایران با این رژیم موافق هستند.

ادعای وی در حالی بیان می شود که با پیوستن دیروز «باربرا میکولسکی» سناتور دموکرات، سی و چهارمین رأی مورد نیاز اوباما برای وتوی احتمالی رأی مخالف سنای آمریکا به برجام، کامل شد.

نخست وزیر این رژیم در حالی که تلاش هایش را شکست خورده می دانست، گفت: توجه به جامعه آمریکا مهم است. ما باید به مردم آمریکا اعلام کنیم که ایران دشمن آنها است.

گفتنی است، «باربرا میکولسکی» سناتور دموکرات دیروز چهارشنبه حمایت خود را از توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به برجام اعلام کرد و با این اقدام کمپ حامیان رئیس جمهور آمریکا در توافق هسته ای ۳۴ نفره شد.

اقدام میکولسکی به دنبال اعلام حمایت روز یکشنبه «جف مرکلی» سناتور ایالت اورگون، «بابی راش» از ایالت پنسیلوانیا و سناتور «کریستوفر اندرو (کریس) کونز» که به ترتیب ۲ و یک روز قبل حمایت خود را از توافق هسته ای اعلام کرده بودند نه تنها نشان دهنده شتاب افزایش حامیان توافق مذکور است، بلکه آسودگی بیشتری را نیز برای «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور در کارزار ۱۷ سپتامبر خود در مقابل جمهوریخواهان در کنگره به ارمغان آورده است.

اوباما برای وتوی احتمالی رأی مخالف سنای آمریکا به برجام، به ۳۴ رأی موافق نیاز داشت که اکنون آراء مذکور کامل شده اند.

اما برخی گزارش‌ها حاکیست که دموکرات ها در تلاشند تا شمار موافقان را به ۴۱ نفر برسانند تا به این شکل توافق هسته ای به اجرا درآمده و نیازی هم به وتوی رئیس‌جمهوری نیز نباشد.

۱۳۹۴/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...