نسخه چاپی

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه:

آمریكا مظهر كامل استكبار جهانی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاكید كردند: نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فكری، فرهنگی و سیاسی اهمیت كمتری دارد، البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با كمال قدرت می‌گیرند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه که صبح امروز برگزار شد، تاکید کردند: ‫امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است.

ایشان فرمودند: نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد، البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با کمال قدرت می‌گیرند. چشمان بینای مسئولان اقتصادی باید در مقابل نفوذ اقتصادی باز باشد‬‌.

رهبر معظم انقلاب همچنین تصریح کردند: ‫دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می‌کند باورهایی که جامعه را سرپا نگه داشته دگرگون، مخدوش و در آنها رخنه ایجاد کند، برای نفوذ سیاسی سعی می‌کنند در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد در مراکز تصمیم‌سازی نفوذ کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: وقتی یک کشور این‌گونه تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت و جهت‌گیری‌های آن کشور طبق اراده‌ی مستکبرین خواهد بود‬‌.

ایشان انقلاب را یک امر دائمی عنوان کردند و افزودند: عده‌ای در داخل و خارج این حرفها را تکرار می‌کنند که انقلاب تمام و به جمهوری اسلامی تبدیل شد. این اصلا قابل تبدیل نیست. جمهوری اسلامی باید مظهر انقلاب و همان حالت تحول دائمی باشد.

فرمانده معظم کل قوا فرمودند: اگر ما بیدار باشیم، امید دشمن ناامید خواهد شد. وعده می‌دهند که ایران 10 سال دیگر، این ایران نیست. نباید گذاشت این فکر و امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد. باید پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی را بسیار مستحکمتر کرد. این وظیفه اساسی نخبگان سپاه و همه نخبگان انقلابی کشور است.

ایشان خطاب به فرماندهان سپاه گفتند: اولین کسی که باید سپاه راگرامی بدارد خود شما هستید. بافت معنوی، فکری، عقیدتی و عملی سپاه را هرچه مستحکمتر کنیدو از بهانه هایی که ممکن است کسانی بگیرند بشدت بپرهیزید.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با تاکید بر دنبال کردن خط مستقیم و درست انقلاب در زمینه های گوناگون اقتصادی، مالی، سیاسی و امثالهم، افزودند: دنبال چیزهایی که می‌تواند به کرامت سپاه لطمه وارد کند مطلقا نروید و باید این شأن و حیثیت واقعی را باید حفظ کرد.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: پاسدار انقلاب یعنی انقلاب زنده، موجود و حاضر است. اگر آنچنان که برخی ادعا یا آرزو می‌کنند، انقلاب مرده بود، پاسدار لازم نداشت.

ایشان شناخت دشمن را از ابعاد پاسداری انقلاب عنوان کردند و افزودند: دشمن، استکبار جهانی است که مظهر کاملش امریکا و عواملش، رژیم‌های مرتجع و آدمهای خودفروخته و ضعیف‌النفس هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ایمان به خدا باید با کفر به طاغوت همراه باشد، فرمودند: تکیه تبلیغات دشمن بر این است که کفر به طاغوت را در مردم تضعیف کند در حالیکه ایدئولوژی زدایی از سیاست داخلی و خارجی که درحرفهایشان می گویند، درست ضدحقیقت است و این سیاست‌ها باید براساس مبانی و اصول انقلاب و اسلام بوجود آید.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کردند: اسلام، پایه و مایه انقلاب است اما عده‌ای از اسم اسلام هم می‌ترسند و بجای انقلاب اسلامی میگویند «انقلاب 57».

ایشان خاطرنشان کردند: «اسلامِ منحصر در عمل شخصی»، «اسلامِ سکولار»، «اسلامِ بدون جهاد و شهادت و نهی از منکر»، «اسلام انقلاب» نیست. «اسلامِ انقلاب» را می‌توان در همه آیات قرآن و وصیتنامه امام وسخنان و مکتوبات ایشان جستجو کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مخالفان و دشمنان ما در عین اینکه اعتراف به قدرت و نفوذ و اثرگذاری منطقه‌ای ایران دارند، به افرادی از جمهوری اسلامی صریحاً می‌گویند روحیه انقلابی را اینقدر دنبال نکنید و جزء جامعه جهانی شوید. این حرف یعنی کاری کنید که ازقدرت بیفتید تا شما را ببلعیم و در نقشه‌های چند قدرت مستکبر زورگو حل شوید.

ایشان تاکید کردند: اگر انقلاب و روحیه انقلابی نبود، قدرت ونفوذی هم وجود نداشت.

۱۳۹۴/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...