نسخه چاپی

داعش 76 دفتر ازدواج اجباری در موصل راه‌اندزی كرد

گروه تروریستی داعش برای به ازدواج در آوردن زنان عراقی 76 دفتر ازدواج در استان نینوا راه اندازی كرد.

به گزارش نما به نقل از "رای الیوم"، داعش از طریق این دفاتر اسامی آقایان و خانم هایی که مایل به ازدواج هستند را ثبت و اعلام می کند.

"علی مرتضی" از اهالی موصل در این خصوص گفت: شمار خانم هایی که نامشان در این دفاتر ثبت شده است 506 نفراست که شامل کارمند، بیوه، مطلقه و مجرد می شود.

به گفته وی داعش با تحقیق در ادارات، افرادی را که هنوز ازدواج نکرده اند و زنان بیوه و مطلقه را شناسایی می کند.

این شهروند موصلی افزود: داعش به اجبار نام دخترانی را هم که با آن ها به دلیل نپوشیدن روسری یا اجرا نکردن دستورات این گروه برخورد شده است در این دفاتر ثبت می کند.

نوریه یاسین، زن بیوه 33 ساله و دارای یک دختر 2 ساله، فاش کرد که دفتر ازدواج داعش او را وادار به ازدواج با یک داعشی 59 ساله کرده بود.

وی گفت: مسئول دفتر ازدواج، هنگام مشاهده مخالفت من با این ازدواج مرا میان ازدواج با داعشی مورد نظر و صرف نظر کردن از حضانت کودکم مخیر کرد.

وی افزود: پس از این تهدید گزینه ای جز ازدواج اجباری با فرد مورد نظر نداشتم.

نوریه یاسین تاکید کرد: "قاضی شرعی" داعش مرا به عقد وی در آورد و در متن عقدنامه قید شد که وی تا زمان حضورش در استان نینوی همسر من به شمار می رود.

از سوی دیگر لمیاء طارق، کارمند "مدیریت شهرداری های نینوی"، گفت: داعش مقرر کرد 22 کارمند زن در موصل به اجبار از طریق این دفاتر ازدواج کنند.

به گفته وی دفاتر ازدواج داعش دختران جوان موصل را به ازدواج با عناصر این گروه یا مردان دیگری که مایل به ازدواج هستند، وادار می کند و اسامی آن ها را در این دفاتر ثبت می کند.

وی خاطر نشان کرد که 5 نفر از این دختران تلاش کردند از شهر فرار کنند اما داعش آن ها را دستگیر کرد و اکنون در زندان به سر می برند و سرنوشت شان نامعلوم است.

محمود سلمان، 60 ساله، با انتقاد از اجبار زنان و دختران موصل به ازدواج با مردان داعشی و افراد سالمند گفت: داعش پس از فرار صدها نفر از عناصرش در ماه های گذشته می خواهد ادامه حضور آن ها را در موصل تضمین کند.

بیشتر دختران و زنان بیوه و مطلقه موصل از این گونه ازدواج های اجباری و تهدید آمیز انتقاد کرده اند.

آن ها امیدوارند که دولت عراق موصل را در اسرع وقت از داعش باز پس بگیرد تا از شر داعش نجات یابند.

منبع: العالم

۱۳۹۴/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...