نسخه چاپی

هزینه 8 میلیاردی اردوغان برای آوارگان سوری

رییس جمهور تركیه گفت، كشورش نزدیك به هشت میلیارد دلار برای آوارگان سوری هزینه كرده است.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما: رییس جمهور ترکیه گفت، کشورش نزدیک به هشت میلیارد دلار برای آوارگان سوری هزینه کرده است.

رجب طیب اردوغان که برای انجام یک سفر رسمی در بروکسل پایتخت بلژیک بسر می برد طی سخنرانی در جلسه عالی کار به موضوعاتی چون آوارگان سوری و روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اشاره کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه مرزهای خود را بر روی 2 میلیون و دویست هزار آواره سوری باز کرده است گفت :تعداد کل آوارگان سوری که به کل اروپا پناه برده اند به 250 هزار نفر هم نمی رسد.

رییس جمهور ترکیه حجم هزینه های ترکیه برای این آوارگان رانزدیک به هشت میلیارد دانست و با اشاره به اینکه در مقابل این، جمع کل کمک هایی که کشورهای جهان به ترکیه کرده اند410 میلیون دلار می باشد گفت این وضعیت قابل ادامه نیست.

اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی خود در رابطه با روند عضویت کشورش در اتحادیه اروپا از انتظار ترکیه برای آغاز مذاکرات در مورد سرفصل های جدید خبر دادو گفت: این موضوع به همان اندازه که برای ترکیه دارای اهمیت است به نفع اتحادیه اروپاهم می باشد.

اقتصاد و سیاست های پولی / امنیت خارجی و سیاست دفاعی /عدالت/ آزادی و امنیت وانرژی سرفصل هایی بودند که اردوغان خواستار آغاز مذاکرات در روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...