نسخه چاپی

247 تن از جان باختگان ایرانی هنوز در مكه‌اند

دبیركل جمعیت هلال‌احمر با تاكید بر پیگیری ابعاد فاجعه منا، گفت: ایران به هیچ‌وجه مفقود ماندن حتی یك زائر را نمی‌پذیرد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، علي‌اصغر احمدي با اشاره به اين که هم‌اکنون پيکر ۲۴۷ تن از جان‌باختگان ايراني حادثه منا در مکه باقي مانده است، تصريح کرد: نگراني کنوني، دشواري شناسايي اجساد پس از گذشت ۱۱ روز از وقوع فاجعه است و لذا در تلاشيم تا بتوان با سرعت بيشتري به شناسايي مابقي جان‌باختگان پرداخت.



همچنين رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينکه پيکرهاي قربانيان منا از کانتينر به سردخانه معيصم منتقل شده است، گفت: در ميان اين پيکرها به شناسايي زائران ايراني که تاکنون پيکرهايشان شناسايي نشده است مي‌پردازيم.



100 پيکر ديگر به تهران منتقل مي‌شود

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اين که تاکنون 218 پيکر به ايران منتقل شده است، گفت: پيکر 100 جان‌باخته منا نيز شناسايي شده و تا پايان روز(دوشنبه) به کشور منتقل مي‌شود.



اوحدي با بيان اين که 20 کانتينر حامل زائران تخليه و در حال شناسايي است، گفت: با توجه به تشابه چهره برخي هموطنان ما با پاکستاني ها مجوز بازديد از سردخانه جان باختگان پاکستاني را هم گرفته ايم.



وي ادامه داد: در سردخانه معيصم بيش از 2300 پيکر نگهداري مي شود و آمار کل کشته شدگان از تمام کشورها بيش از ارقام اعلامي است. رئيس سازمان حج اظهار کرد: برخي پيکرها دچار تغيير چهره شده اند يا کارت هويت آنها مفقود شده به همين دليل شناسايي آنها به سختي انجام مي شود.



اوحدي با بيان اينکه 3 بار تا به حال آمار پايش شده و تمامي اسامي جان باختگان در اختيار ما هست، گفت: شناسايي پيکر 118 نفر هنوز باقي مانده است. وي تاکيد کرد: توافق کرديم افرادي که مسجل شود ايراني هستند، به کشور منتقل و در ايران شناسايي شوند.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...