نسخه چاپی

لغو جلسه این هفته شورای پول و اعتبار

در حالی وزیر اقتصاد وعده بررسی كاهش نرخ سود بانكی و تصمیم گیری در این رابطه در جلسه هفته جاری شورای پول و اعتبار را مطرح كرده بود كه ، جلسه فردای شورا لغو شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اواخر هفته گذشته اعلام طیب نیا-وزیر اقتصاد- مبنی بر احتمال کاهش سود بانکی در جلسه روز سه‌شنبه شورای پول و اعتبار به جریان خبری مهمی در حوزه اقتصادی تبدیل و گمانه زنی ها و اظهارات زیادی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس در این باره مطرح شد.

در حالی انتظار می رفت که کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از طرح های خارج از دستور شورا فردا-سه شنبه- مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود که پیگیری موضوع از اعضای شورای پول و اعتبار حاکی از کنسل شدن این جلسه است.

بر این اساس بررسی و تصمیم گیری در رابطه با سود بانکی نیز در هفته جاری منتفی بوده و به جلسات بعدی شورا منتقل خواهد شد.

آنطور که برخی مقامات بانکی اعلام کرده اند پیشنهاد کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی مطرح است که با اجرایی شدن آن نرخ سود تسهیلات از 24 به 22 و سپرده از 20 به 18 درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش نرخ سود در حالی احتمالا مصوب می شود که این دومین تغییر سود بانکی در سال جاری است به طوری که برای بار اول در اردیبهشت ماه امسال سود سپرده از 22 سالانه به 20 درصد کاهش یافته و سودهای کوتاه مدت هم به خود بانکها واگذار شده بود.

۱۳۹۴/۷/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...