نسخه چاپی

داود اغلو: امنیت مرزی تركیه قابل مصالحه نیست

نخست وزیر تركیه طی اظهاراتی از روسیه به دلیل نقض غیرعمدی حریم هوایی تركیه و همچنین افزایش حضور نظامی در سوریه انتقاد كرد.

به گزارش نما، ای بی سی نیوز اعلام کرد: «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه در ادامه واکنش به نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسیه به این کشور هشدار داد.

وی ضمن تاکید بر لزوم احترام به حریم هوایی ترکیه گفت: وقتی پای امنیت مرزی به میان بیاید، دولت آنکارا اهل سازش نخواهد بود.

وی پیشتر نیز به طور ضمنی روسیه را تهدید کرده و گفته بود: قوانین درگیری ترکیه برای هر کشوری که آن را نقض کند، شفاف است.

روسیه در روزهای پایانی هفته گذشته دو بار به طور تصادفی حریم هوایی ترکیه را نقض کرد. به دنبال این اتفاق، دولت آنکارا و متحدان غربی اش با هدف بی اثر جلوه دادن حملات روسیه علیه گروه های تروریستی، جنگ رسانه ای وسیعی را علیه مسکو آغاز کردند. حال آنکه روسیه نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده این کشور را تصادفی و به خاطر بدی وضعیت آب و هوا دانسته است.

علاوه بر این، داود اغلو در ادامه پیروی از سیاست های خصمانه ترکیه نسبت به دولت دمشق، بار دیگر از حضور نظامی روسیه در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد که جنگنده های روسی به جای داعش، معارضین تحت حمایت آمریکا را هدف قرار می دهند.

این اتهام در حالی مطرح می شود که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر از آمادگی کشورش برای مذاکره با معارضین سوری به خصوص ارتش آزاد سوریه سخن گفته بود.

به گفته لاوروف، در صورتی که ثابت شود گروه های مخالف دولت مرکزی برای حفظ امنیت و آزادی کشورشان مبارزه می کنند، روسیه حاضر به گفتگو با آنها خواهد بود.

در همین حال بعضی از گروه های مخالف دولت دمشق به درخواست وزیر خارجه روسیه واکنش نشان داده و از آن استقبال کردند.
منبع: مهر

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...