نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم: وظیفه مردم در كمك به نیازمندان بیش از دولت است

یكی از مراجع تقلید گفت: وظیفه مردم در كمك به نیازمندان بیش از دولت است و از همین رو مردم باید پیشتاز كمك به نیازمندان و محرومان جامعه باشند.

به گزارش نما، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در همایش خیر جمعی و مشارکت در توسعه رفاه اجتماعی که در سالن همایش‌های بین‌المللی امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف بسیار مقدسی تشکیل شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی وظیفه بسیار سنگینی دارد که نتیجه این وظایف برای جامعه بسیار پربرکت خواهد بود و اگر بخواهیم کشور از آسیب‌ها حفظ شود باید به محرومان کمک کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کمک به محرومان سبب حفظ کشور از آسیب‌ها می‌شود، گفت: به طور قطع در این مسیر برکات های الهی در این مسیر به مردم سرازیر می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز مباهله برخی از مسیحیان نجران با طرح سئوال‌هایی نزد پیامبر اکرم (ص) آمدند که پیامبر اکرم (ص) به آنان پاسخ‌های منطقی دادند اما آنان قانع نشدند که پیامبر اکرم (ص) به آنان پیشنهاد مباهله دادند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روز مباهله پیامبراکرم (ص) با اهل بیت (ع) در مباهله شرکت کردند که با توجه به این امر مباهله با مصالح همراه شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه حقانیت مذهب اهل بیت(ع) در قرآن کریم آشکار است، گفت: حضرت علی (ع) جان پیامبر اکرم (ص) است که با توجه به این امر نمی‌توان به فرد دیگری توجه کرد.

وی بیان کرد: برخی از دانشمندان اهل سنت بر این عقیده هستند که آیه مباهله برای خاندان اهل بیت (ع) نازل نشده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام یکی از امتیازاتش جامعیت است، گفت: اسلام برای هر مسئله‌ای برنامه دارد. اسلام هیچگاه قشر محروم و از کار افتاده و دارای مشکل را فراموش نمی‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: مسئله خیر جمعی و مشارکت در توسعه رفاه اجتماعی بخشی از خدمات سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید نخست مشکلات مردم را حل کنند و سپس به انجام فرایض دینی بپردازند، گفت: امام صادق (ع) برآورده شدن حاجت مومنان و رفع مشکلات آنان را مهمتر از انجام عمل حج می‌داند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مردم برای کمک به مردم نیازمند وظیفه‌ای بیش از دولت دارند و از همین رو مردم باید پیشتاز کمک به نیازمندان و محرومان جامعه باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: برنامه‌های بهزیستی باید شامل سه بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات، حل مشکلات مددجویان و نیازمندان و حضور مجدد نیازمندان در جامعه و خارج شدن آنان از زیر پوشش بودن سازمان بهزیستی باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت خیران سبب رفع بلا می‌شود، گفت: حضور و کمک خیران به نیازمندان سبب گسترش برکت در جامعه می‌شود از همین رو نباید برای کمک به این افراد از هیچ تلاشی فروگذار باشیم.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...