نسخه چاپی

سرطان سینه درمان پذیر است

فوق تخصص جراحی سینه گفت: سرطان سینه قابل درمان است البته اگر به موقع تشخیص داده و به پزشك مراجعه شود.

به گزارش نما ، دکتر پريسا عظيمي نژادان در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما ، در حاشيه همايش يک روزه سرطان و بارداري افزود: سرطان سينه اگر در مراحل اوليه تشخيص داده شود احتمال برگشت ندارد و اگر بيمار زودتر به پزشک مراجعه کند نتيجه عمل موفقيت آميزتر است.

وي گفت: از 3 هزار تا 3 هزار و 500 حاملگي در حين بارداري ، يک مورد سرطان سينه وجود دارد و در حين شيردهي هم ممکن است موارد ابتلا به سرطان سينه ديده شود که بهتر است در اين دوره بانوان تغييرات سينه را به حساب شيردهي نگذارند.

اين متخصص جراحي عمومي افزود: اغلب مادران وجود توده يا تغييرات شکلي سينه را در زمان شيردهي به حساب خوش خيم بودن توده مي گذارند اما بايد بدانند اگر اين توده بيش از دو هفته دوام بياورد و تغيير رنگ در آن ايجاد شود بايد زودتر به پزشک مراجعه کنند زيرا جراحي توده در حين شيردهي و بارداري هم انجام مي شود.

دکتر عظيمي نژادان گفت: بعد از جراحي، بهبودي کامل نيست و نياز به راديوتراپي، شيمي درماني  و استفاده از دارو در طول درمان نيز نياز است.

وي تاکيد کرد: البته حتي در زمان حاملگي مي توانيم سينه و بچه را حفظ کنيم در صورتي که پيشرفت موضعي زياد نباشد.

فوق تخصص جراحي سينه گفت: اگر قبل از حاملگي خانم ها دچار سرطان پستان باشند آن سينه شيردهي ندارد و از سينه مقابل امکانپذير است اما حين شيردهي اگر سرطان سينه بروز کند شيردهي را قطع مي کنند.

همايش يک روزه سرطان و بارداري در مرکز تصويربرداري بيمارستان امام خميني(ره) تهران برگزار شد.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...