نسخه چاپی

یك كشته و 3 زخمی در تیراندازی در دانشگاه آریزونا

وقوع یك فقره تیراندازی در دانشگاه آریزونای شمالی منجر به مرگ یك نفر و زخمی شدن 3 تن دیگر شد، این دومین حادثه تیراندازی در یك هفته اخیر در دانشگاه های آمریكاست.

به گزارش نما ، تسینم به نقل از یورونیوز نوشت: وقوع یک فقره تیراندازی در دانشگاه آریزونای شمالی منجر به مرگ یک نفر و زخمی شدن 3 تن دیگر شد، این دومین حادثه تیراندازی در یک هفته اخیر در دانشگاه های آمریکاست.

مسئولین دانشگاه اعلام کرده اند  فرد تیرانداز دستگیر شده، هنوز درباره انگیزه این اقدام وی خبری منتشر نشده است.  در مورد مشابهی هفته گذشته تیراندازی در دانشگاهی در ایالت اورگان امریکا،دست کم 15 کشته و 20 زخمی برجا گذاشت.

تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان این کشور در طول سالهای گذشته بوده است.

کارشناسان، آزادی حمل سلاح در این کشور را از جمله عوامل دخیل در بروز این وقایع تراژیک می‌دانند، اما دانشمندان علوم اجتماعی و رفتاری، تأکید بر استثنا بودن آمریکا و آمریکایی‌ها در گفتمان رایج دولتمردان این کشور و افزایش برخی اختلالات روان‌شناختی مانند خودشیفتگی در نتیجه ظهور شبکه‌های اجتماعی را نیز در بروز این رفتارهای ناهنجار دخیل می‌دانند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با  انتقاد از لابی‌های حمایت‌کننده از آزادی حمل سلاح و جمهوری‌خواهان از بی تفاوتی سیاستمداران و مردم کشورش برای اقدام جدی در این زمینه انتقاد کرد.

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...