نسخه چاپی

90 درصد بازی‌های رایانه‌ای وارداتی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینكه 90 درصد بازی‌های رایانه‌ای وارداتی است، گفت: غفلت در تولید آثار فاخر با موضوع فرهنگ و هنر بومی و اسلامی می‌تواند سبك زندگی ایرانی اسلامی را نابود كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، محمدعلی کی‌نژاد در آیین اختتامیه «اولین جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه» که به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد بازی‌های رایانه‌ای از خارج از کشور وارد می‌شود اظهار داشت: این آمار واقعاً تأسف آور است و باید تلاش کرد که تولیدات رایانه ای با محوریت دینی، انقلابی و فرهنگ ایرانی بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: سبک زندگی غربی در فرآیند جهانی شدن به راحتی از طریق بازی‌های رایانه ای وارد جامعه و خانواده‌ها شده و فرزندان ما با این بازی‌ها رشد پیدا می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه غفلت در تلاش برای تولید آثار فاخر با موضوع فرهنگ و هنر بومی و اسلامی می‌تواند سبک زندگی فعلی ما را نابود کند، تصریح کرد: این سبک زندگی به راحتی در فرآیند جهانی شدن حل می‌شود.

کی‌نژاد با اشاره به اینکه خوشبختانه تولیدات جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای جهان سوم با استقبال خوبی مواجه هستند، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل ضرورت ساخت آثاری با رویکرد و موضوعات اسلامی، سازگاری دین مبارک اسلام با فطرت و ذات انسان‌هاست.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با بیان اینکه در جهان امروز تمامی رشته‌های هنری نیازمند استفاده از هنرهای رایانه‌ای هستند، گفت: تعامل هنرهای هفت‌گانه با هنرهای رایانه‌ای به ماندگاری و دامنه تاثیرگذاری هنرها می‌افزاید.

وی در پایان بر ضرورت تشکیل دبیر خانه دائمی این جشنواره در دانشگاه هنر اسلامی تبریز تاکید کرد.

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...