نسخه چاپی

تخلیه 13 ‌هزار لیتر اسید در كف اتوبان

هزاران لیتر اسید اتوبان ساوه را دربرگرفت. حادثه پرمخاطره‌ای كه با عملیات نفسگیر آتش‌نشانان به خیر گذشت. در این حادثه راننده تانكر اسید دچار ٤٠‌درصد سوختگی شد.

به گزارش نما، روزنامه شهروند نوشت: هزاران لیتر اسید اتوبان ساوه را دربرگرفت. حادثه پرمخاطره‌ای که با عملیات نفسگیر آتش‌نشانان به خیر گذشت. در این حادثه راننده تانکر اسید دچار ٤٠‌درصد سوختگی شد.

پنجشنبه شب ١٦ مهر ماه ٢ تریلی در اتوبان ساوه درحال حركت بودند. درست ساعت ٢٢ بود كه اين دو تريلي در كيلومتر ٥٠ اتوبان ساوه به طرز هولناكي با هم برخورد كردند. چند ثانيه‌اي از آن تصادف وحشتناك نگذشته بود كه ناگهان تانكر داخل يكي از تريلي‌ها روي زمين افتاد و محتويات آن شروع به خالي شدن كرد. مايع مرگباري به نام اسيد از اين تانكر خالي مي‌شد. خيلي زود ماموران آتش‌نشاني به همراه اورژانس از اين حادثه باخبر شدند و خود را به محل رساندند.

تا عوامل امدادي سر صحنه حاضر شوند، ١٣‌هزار لیتر اسید در سطح آزاد راه تخليه شد و كف اتوبان پر از اسيد شده بود. در اين ميان راننده تريلي نيز به شدت دچار سوختگي شد، بنابراين ماموران آتش‌نشاني به امدادرساني محل پرداختند و ماموريت خطرناك خود را آغاز كردند.

عباس خیراندیش مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه درباره این خبر گفت: «پنجشنبه شب به اورژانس خبر رسيد كه در اتوبان ساوه یک‌ تریلی با بار سویا از پشت به یک تریلی حامل تانکر اسید برخورد کرده است.

بلافاصله عوامل امدادي راهي محل شدند و بعد از حضور در اتوبان ساوه متوجه شدند كه این تصادف باعث آسیب به تانکر و تخلیه کامل اسید در منطقه شده است. ماموران امدادي عمليات خود را آغاز كردند و در حالي كه ممكن بود اين حادثه به يك فاجعه تبديل شود و باعث مصدوميت و سوختگي خيلي‌ها شود، به اين حادثه بدون هيچ تلفاتي پايان دادند.»

وي در ادامه صحبت‌هايش گفت: «اين حادثه يك مصدوم داشت آن هم راننده تانکر اسید بود كه دچار سوختگی ٤٠‌درصد شد. اين مرد از سوي عوامل اورژانس به بيمارستاني در اراک اعزام شد.»

خیراندیش گفت: «وقتي اين حادثه مخابره شد به دليل خطرناك بودن آن، برای کنترل صحنه و پیشگیری از هر حادثه ممکن آمبولانس مرکز فوریت‌های ساوه به همراه پلیس و عوامل آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرستان ساوه تا رفع خطر در صحنه حاضر بودند تا اگر به كسي آسيب رسيد به سرعت امدادرساني كنند ولي خوشبختانه صحنه به خوبی مدیریت شد و حادثه دیگری اتفاق نیفتاد.»

۱۳۹۴/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...