نسخه چاپی

تركیه عمداً روابط با روسیه را به بن بست می‌كشاند

رئیس جمهوری روسیه عدم عذرخواهی دولت آنكارا از انهدام جنگنده روسی را نشانه ای از تمایل رهبران تركیه برای به بن بست كشیدن رابطه خود با مسكو توصیف كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از ایتارتاس نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در جلسه تسلیم استوارنامه 15 نفر از سفرای کشورهای خارجی با بیان این مطلب که ترکیه از زمان انهدام جنگنده روسی هیچ تلاشی برای ابراز ندامت و دلجویی از دولت مسکو انجام نداده است، گفت: اینطور حس می شود که رهبری ترکیه قصد دارد تا از روی عمد روابط مسکو – آنکارا را به بن بست بکشاند.

وی در ادامه انهدام جنگنده روسی از سوی نیروهای ترکیه را اقدامی غیر معقول و مغایر با قوانین بین الملل توصیف کرد.

پوتین بار دیگر تاکید کرد: روسیه هیچ توجیهی را برای خیانت دیدن و خنجر خوردن از آنهایی که شریک خود در مبارزه با تروریسم تصور می کرد، نمی پذیرد.

وی در ادامه گفت: یادآوری می کنم که منفعل بودن برخی از کشورها و همدستی مستقیم آنها با تروریسم به پیدایش پدیده ای خطرناک به اسم داعش منجر شده است.

به گفته پوتین، تروریسم و تجارت غیرقانونی نفت، برده، مواد مخدر، آثار هنری و سلاح نه تنها از سوی برخی کشورها پوشش داده می شود، بلکه قطعا در این میان برخی چهره ها نیز از این طریق صدها میلیون و چه بسا صدها میلیارد دلار درآمد عایدشان می شود.

رئیس جمهوری روسیه در نهایت اظهار امیدواری کرد که سرانجام جامعه بین الملل برای تشکیل ائتلافی جهانی علیه داعش متحد شده و از روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت کنند.

پوتین قرار است امروز پنجشنبه میزبان «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه باشد. اولاند به دنبال حوادث تروریستی پاریس بی آنکه از طرح ادعای لزوم برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه عقب نشینی کند، مواضع خود را در قبال مسکو تغییر داده و از لزوم همکاری با روسیه در مبارزه با داعش سخن می گوید.

۱۳۹۴/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...