نسخه چاپی

مشاغل سبز در كشورمان ناشناخته است

رئیس موسسه كار و تأمین اجتماعی گفت: علیرغم آنكه مشاغل سبز و فعالیت های مرتبط با آن در دنیا در حال گسترش است این موضوع در كشورمان ناشناخته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر محمد رضا سپهری، رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی در همایش ملی کار شایسته و مشاغل سبز در گیلان که در دهکده ساحلی انزلی امروز برگزارشد، از اقتصاد سبز به عنوان یکی از مؤلفه های توسعه پایدار نام برد و گفت: کشورمان نیز همگام با سایر کشورها باید به موضوع اقتصاد و مشاغل سبز توجه کند.

وی با تاکید براینکه باید برنامه ششم توسعه کشور را بر اساس توسعه فراگیر و پایدار طراحی کنیم افزود: در این راستا لازم است تا وضعیت اقلیمی کشور در طراحی این برنامه لحاظ شود و پیامدهایی مثل خشکسالی ،آلودگی هوا و... در آن دیده شوند.

سپهری با اشاره به اینکه مشاغل سبز کارهایی هستند که موجب کاهش آثار زیست محیطی بنگاهها و بخش اقتصادی می شوند ادامه داد: مشاغل سبز فعالیتهایی را در بخشهای صنعت، کشاورزی، ساختمان و خدمات دربر می گیرند که ضمن حفظ محیط زیست ضوابط کار شایسته مانند دستمزد کافی، شرایط ایمن، حقوق قانونی کارگران و حمایتهای اجتماعی را برآورده می سازند.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست کشور گفت: برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه باید اتلاف منابع در محیط زیست را به حداقل برسانیم.

رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه علیرغم آنکه مشاغل سبز و فعالیت های مرتبط با آن در دنیا در حال گسترش است و این موضوع در کشورمان ناشناخته بوده اضافه کرد:نیاز به کنکاش پیرامون ابعاد این موضوع احساس می شود.

دکتر سپهری خاطرنشان کرد: در شرایطی که به اعتقاد اکثر صاحب نظران اقتصادی ، راه برون رفت از رکود اقتادی افزایش تولید است، ضرورت دارد این مهم با در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی و آثار و پیامدهای آن در دستور کار تصمیم سازان قرار گیرد،چراکه مشاغل سبز پاسخگوی مناسبی برای اشتغال مولد خواهد بود.

وی تاکید کرد: از آنجا که این مشاغل نیازمند بهره گیری از فن آوری های گوناگون و مهارت های مختلف است؛ توسعه آنها ضمن اشتغال زایی برای جوانان نقش عمده ای در کاهش بیکاری اقشار تحصیل کرده و ماهرخواهد داشت.

۱۳۹۴/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...