نسخه چاپی

توصیه‌های تغذیه‌ای برای زائران اربعین حسینی

متخصص تغذیه در توصیه به زائران حسینی، گفت: تركیب ماست با میوه و مصرف آن جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های گوارشی هنگام سفر لازم است.

به گزارش نما ، منصور رضایی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با تغذیه زائرانی که در ایام اربعین قصد پیاده‌روی در مسیر نجف به کربلا را دارند، اظهار داشت: بقراط 2400 سال پیش عنوان کرد؛ انسان سالم فردی است که روده سالم داشته باشد و ضامن روده‌های سالم نیز مصرف فیبر و وجود باکتری‌های مفید است.

وی افزود: باکتری‌های مفید در لبنیاتی همچون ماست وجود دارد. بنابراین ترکیب ماست با میوه همچون ماست و خیار و مصرف آن جهت حفظ سلامتی توصیه می‌شود و زائران حسینی که قصد عزیمت به کربلا را دارند بهتر است مصرف این ترکیب غذایی را مدنظر قرار دهند.

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ترکیب ماست با سبزی و میوه از اسهال در مسافرت نیز جلوگیری می‌کند، بیان داشت: مصرف ماست و خیار، ماست و موسیر، ماست و سیر همچنین ماست و سبزیجات جهت حفظ سلامتی مسافران حین سفر توصیه می‌شود.

رضایی ادامه داد: زائران حسینی بهتر است در سفر مصرف مرغ و ماهی را نداشته یا آن را بسیار اندک استفاده کند چرا که این ماده‌های غذایی فسادپذیر است و هنگام سفر می‌توانند مشکلاتی را برای آنها پدید آورد لذا توصیه می‌شود حبوبات را جایگزین مصرف مرغ و ماهی قرار داد.

به گفته وی مصرف آش، سوپ، خورش و آجیل بهداشتی جایگزین‌های مناسبی به جای مصرف مرغ و ماهی در سفر هستند.

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف کنسرو در طول سال توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: ولی هنگام سفر استفاده از کنسرو بهتر از غذاهایی همچون مرغ و ماهی بوده چرا که امکان فساد آن وجود ندارد و در صورتی که آن را 20 دقیقه بجوشانیم و بسته کنسرو نیز ورم نکرده باشد، می‌توانیم استفاده از آن را هنگام سفر به عنوان یک وعده غذایی داشته باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بهتر است زائران هنگام سفر شیر مصرف نکنند چرا که علاوه بر فاسد شدن سریع آن سبب نفخ و مشکلات گوارشی می‌شود لذا بهتر بوده مصرف ماست را به صورت ویژه جهت حفظ سلامتی در سفر مورد توجه قرار دهند.

۱۳۹۴/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...