نسخه چاپی

جزییات آزمون دكتری در شیوه‌نامه جدید پذیرش

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: با تدوین شیوه نامه جدید پذیرش دانشجوی دكتری از هرگونه اعمال سلیقه در پذیرش دانشجوی دكتری و بی توجهی به سوابق آموزشی جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبر 20 شبکه چهار سیما افزود: شیوه نامه جدید پذیرش دانشجوی دکتری یکماه پیش به دانشگاهها ابلاغ شد.

وی به دغدغه های دانشجویان ونمایندگان مجلس اشاره کردو گفت: در این شیوه نامه با یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجوی دکتری ولزوم توجه به سوابق اموزشی وپژوهش داوطلبان والبته جلوگیری از هرگونه اعمال سلیقه به تمامی دغدغه های داوطلبان ونمایندگان مجلس پاسخ داده شد.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: سوابق اموزشی وپژوهشی داوطلبان در قالب فرم های امتیاز بندی شده مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم های دانشگاهی اعم از دانشگاه ازاد،دولتی وغیر دولتی مجری دوره های دکتری هستند گفت: تمام دانشگاهها موظف هستند که طبق این شیوه نامه به پذیرش دانشجوی دکتری اقدام کنند.

شریعتی افزود: دانشگاهها موظف هستند که یک ماه قبل از برگزاری ازمون غربالگری خود را که در پایان فصل زمستان انجام می دهند به وزارت علوم منعکس کنند و ما هم رسما و به صورت کاملا شفاف روی سایت قرار می دهیم.

معاون اموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دستگاههای نظارتی در این مرحله فعالیت دارند گفت :از هرگونه اعمال سلیقه از سوی دانشگاهها جلوگیری به عمل می اید.

وی به حضور سازمان سنجش در ازمون دکتری اشاره و تصریح کرد: مراحل پذیرش دانشجوی دکتری به دودسته تقیسم می شود که در بخش ازمون سنجش عمومی، سازمان سنجش غربالگری داوطلبان را انجام می دهد و سپس براساس امتیازاتی که داوطلبان کسب کردند به دانشگاهها معرفی می شوند .

وی گفت: با این شیوه نامه مباحث مربوط به تعدد منابع ازمون دکتری از بین می رود به طوری که در بخش سنجش عمومی فقط از دروس پایه در سطح لیسانس از داوطلبان ازمون گرفته می شود ودر بخش تخصصی دانشگاهها مسئول ارزیابی داوطلبان هستند.

۱۳۹۴/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...