نسخه چاپی

عضو فراكسیون رهروان ولایت در گفتگو با نما:

شعارهای انسجام بخش وحدت اصولگرایان را باید در حوزه عمل دنبال می كنیم

عکس خبري -شعارها انسجام بخش  وحدت اصولگرايان را بايد در حوزه عمل دنبال مي کنيم

اسماعیل جلیلی گفت: با توجه به شرایط ، صرف بیان ضرورت وحدت بین اصولگرایان و توصیه ها اكتفا نمی كند زیرا در این باره زیاد بحث می شود؛ اما مهم این است كه در عمل این اتفاق حاصل بشود.

اسماعیل جلیلی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در ارزیابی خود از حضور گروهها و جریانهای سیاسی در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اساسا مبنای فعالیت انتخاباتی در گروههای مختلف سیاسی، یکسری وجوه مشترک برای ایجاد وحدت و یا تشکیل یک ائتلاف است.
وی افزود: موضوعی که ما شاهد بودیم رویکردها گاها ناهمگون در مجموعه اصولگرایان باعث شده تا برای ایجاد یک جبهه و یا ایجاد وحدت پایدار گام هایی بردارند؛ دلیل عمده هم احتمالات و هدفهایی است که گروههای اصولگرایی آن را دنبال می کنند. لذا اگر همگرایی در اهداف وجود نداشته باشد طبیعتا رسیدن به آن وحدت مشکل خواهد شد.
وی افزود: البته پیش بینی ما برای ایجاد یک رویه در حوزه اصولگرایی خیلی سخت است. زیرا گروههای مختلف در این راستا رویکردهای مختلفی را اتخاذ می کنند که تحمل گروههای دیگر و در کنارهم بودن بسیار سخت شده است و نتایجی را که معمولا به دست می آید، تحت تاثیر همان شرایط در سطوح پایین تر قرار می گیرد. هرچند که در این دوره فکر می کنم ائتلافهای جدیدی از دو مجموعه موجود ایجاد خواهد شد؛ که طیفهای اصولگرایی و اصلاح طلبان معتدل ائتلافهایی انجام خواهد شد. صرف اینکه اصولگراها و اصلاح طلبان حضور یابند نیست، بلکه یک جریان سومی که به صورت ترکیبی، تشکیل خواهد شد که در عرصه انتخابات حضور می یابند.
جلیلی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ذکر شده، صرف بیان ضرورت وحدت بین اصولگرایان و توصیه ها اکتفا نمی کند زیرا در این باره زیاد بحث می شود؛ اما مهم این است که در عمل این اتفاق حاصل بشود، مشکلی که هم اکنون ما داریم، فاصله بین گفتار تا اقداماتی که دوستان باید تا بزنگاهای انتخاباتی به آن پایبند باشند؛ شاهدیم که معمولا در انتخابات گفتارهای ائتلافی بسیار است اما متاسفانه موقعی که بایستی جریانها به هم نزدیکتر و همسو بشوند، کمتر دیده می شوند. لذا به نظر می رسد نباید فقط بگوییم بلکه باید شعارها انسجام بخش را در حوزه عمل دنبال کنیم ؛ بالاخره همه گروهها باید نسبت به اهدافی که دارند، راهبردهای ترسیم شده را، هم پوشانی و همسازی داشته باشند تا بتوانند کار را به پیش ببرند، در غیر این صورت دچار مشکل می شوند.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...