نسخه چاپی

عنایت: نمی‌توانیم كارت زرد و قرمز بازیكنان استقلال و پرسپولیس را بازپس بگیریم

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌توانیم كارت زرد و قرمز بازیكنان استقلال و پرسپولیس را بازپس بگیریم.

به گزارش نما؛ مسعود عنایت در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در بین اسامی برترین‌های سال فوتبال قاره نامی از داوران نیاورده گفت: ان طور که من شنیده ام AFC دیگر نمی‌خواهد داور برتر سال را انتخاب کند و این تصمیم را از امسال اجرایی می‌کند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود یکی از کارمندان دپارتمان داوری نامه بخشش دروازه‌بان پرسپولیس را پاره کرده است گفت: این مسئله درست نیست کمیته انضباطی به ما نامه نوشت که داور در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن مرتکب اشتباه شده و کارت قرمز ایمان صادقی پس گرفته شود اما ما این کار را نکردیم و کارت قرمز دروازه‌بان پرسپولیس را برنگرداندیم. همان طور که استقلال هم نامه نوشته بود تا کارت زرد امید ابراهیمی پس گرفته شود که ما این کار را هم انجام ندادیم. اگر بخواهیم کارت زرد و قرمز بازیکنان پرسپولیس را پس بگیریم حق تیم های دیگر ضایع می‌شود. خود اصفهانیان هم موافق چنین کاری نبود.

عنایت در مورد اینکه اما داور به اشتباه ایمان صادقی را اخراج کرد گفت: طبق قوانین فقط کارت های زرد و قرمزی پس گرفته می‌شود که اشتباه ثبت شده باشد در لیگ 1 امسال یک مورد داشتیم که داور به بازیکن شماره 12 اخطار داده بود اما نام بازیکن شماره 14 ثبت شده بود که با بازبینی فیلم این کارت زرد پس گرفته شد. بنابراین ما کارت های زرد و قرمز دیگر را پس نمی‌گیریم در هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست.

رئیس دپارتمان داوری در مورد جوان گرایی داوران در هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: ما تصمیم گرفتیم که به داوران جوان میدان بدهیم تا پشتوانه سازی برای داوری انجام شود و به داوران جوان میدان دادیم. یاسر همرنگ و روح الله شریفی از جمله این داوران در هفته سیزدهم هستند. می‌خواهیم بدانیم وضعیت چگونه می شود و آن‌ها در میدان چگونه قضاوت می‌کنند.

عنایت در مورد کاهش داوران و کمک داوران در نیم فصل لیگ گفت: قصد داریم 32 داور و 50 کمک داور را برای نیم فصل دوم انتخاب کنیم و طبق قوانین فیفا از آن ها تست گرفته می‌شود در تست هم سخت گیری خواهیم کرد. که ممکن است برخی داوران نتوانند در تست موفق شوند به همین دلیل داوران و کمک داوران را به این تعداد انتخاب کردیم.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه جو داوری به نظر آرام شده است گفت: اشتباهات داوری در این فصل نسبت به فصل گذشته بیشتر نیست اما چون اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس تکرار شده است برخی تصور می‌کنند که اشتباهات داوری زیادتر شده در حالی که اگر نمره ناظرین داوری را در این فصل و فصل گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که خیلی تفاوتی ندارد و ضریب اشتباهات نسبت به فصل گذشته بیشتر نشده است.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...