نسخه چاپی

عوارض كمبود مصرف لبنیات

برای داشتن استخوان‌های قوی و محكم باید مصرف لبنیات را جز برنامه روزانه خود قرار داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، کلسیم موجود در لبنیات یکی از مواد اصلی و مورد نیاز استخوان‌ها است و از 100 قسمت کلسیم، 99 تای آن در اسکلت افراد رفته و سپس استخوان سازی می‌شود.

وی بیان کرد: املاحی چون کلسیم و پتاسیم موجود در لبنیات و علی‌الخصوص شیر جذب استخوان‌ها شده و خون کلسیم خود را از اسکلت افراد می‌گیرد و نه لخته شدن همچنین رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

این متخصص ادامه داد: افراد بزرگسال بالای 30 سال باید کلسیم و پتاسیم به مقدار کافی تغذیه کند تا استخوان‌های آنها محکم بوده و دچار پوکی استخوان و یا شکستگی‌های پی در پی نشوند.

وی ابراز داشت: افراد در برنامه غذایی خود نباید از خوردن لبنیات به حد کافی غافل شوند زیرا موادی همچون شیر، سرشار از پتاسیم بوده و این املاح موادی مناسب در جهت جذب کلسیم بوسیله استخوان‌ها است و افراد برای اینکه دچار درد استخوان نشوند باید خوردن لبنیات را سرلوحه برنامه غذایی خود قرار دهند.

در صورتی که بدن فرد به مقدار کافی کلسیم و پتاسیم نداشته باشد استخوان‌های او نازک و ضعیف بوده و با هر اشاره و زمین خوردنی ترک برمی‌دارد و یا دچار شکستگی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مواد لبنی علاوه بر املاح کلسیم و پتاسیم، منیزیم و روی نیز به فراوان یافت می‌شود و این ویتامین‌ها، موادی مفید برای تشکیل و استحکام استخوان‌ها است.

بسکی در پایان گفت: با خوردن یک لیوان شیر در روز یک سوم نیاز بدن را برای استخوان‌سازی تأمین می‌کند و بقیه آن را باید با مصرف با برنامه و مداوم دیگر مواد لبنی مانند کره، پنیر و حتی بستنی برای بدن تهیه کرد.

۱۳۹۴/۹/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...