نسخه چاپی

الربیعی حمایتهای تركیه از داعش را برملا كرد

یكی از رهبران ائتلاف حاكم "دولت قانون" از حمایت های مختلف تركیه از گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

به گزارش نما ، موفق الربیعی مشاور پیشین امنیت ملی عراق و یکی از رهبران ائتلاف حاکم "دولت قانون" در بیانیه ای تصریح کرد که "یکی از نمونه های حمایت ترکیه از داعش، آن است که این گروه تروریستی نفت عراق و سوریه را در بازار سیاه در ترکیه به قیمت 20 دلار برای هر بشکه می فروشد که معادل نصف قیمت جهانی نفت خام است، نمونه دیگر تسهیلات ترکیه برای داعش است؛ داعشی های جدید که از نقاط مختلف جهان مهاجرت می کنند، در استانبول با سران داعش دیدار می کنند و از آنجا از طریق مرزهای ترکیه به موصل و رقه منتقل می شوند".

به نوشته اسکای پرس، الربیعی خاطرنشان کرد که تعداد داعشی هایی که از ترکیه به عراق وارد می شوند، در ماه به هزاران نفر می رسد در حالی که پیشتر تعداد آنها صدها نفر بوده است. وی دستگاه امنیتی ترکیه را متهم کرد که از نفوذ و عبور عناصر داعش از ترکیه به شمال عراق و سوریه چشم پوشی می کند.

وی تصریح کرد که مجروحان داعش در عملیات نظامی در عراق و نیز در جنگ سوریه، در بیمارستانهای ترکیه درمان می شوند. الربیعی همچنین به دولت ترکیه هشدار داد و از آن خواست گروه تروریستی داعش را تحت فشار قرار دهد تا دچار همان مشکلی نشود که کشورهای حامی تروریستها به آن گرفتار شدند.

گفتنی است ترکیه هفته گذشته یک جنگنده روسی را که به گروه های تروریستی در سوریه حمله می کند، به بهانه نقض حریم هوایی ترکیه، سرنگون کرد.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...