نسخه چاپی

عربستان برای توقف جنگ یمن، دست به دامن روسیه شد

یك منبع آگاه در مسكو از تلاش عربستان برای كمك گرفتن از روسیه به منظور خروج آبرومندانه از باتلاق جنگ یمن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری میدل ایست پانوراما به نقل از یک منبع دیپلماتیک یمنی در مسکو فاش کرد عربستان پس از گذشت 9 ماه از "تجاوز به یمن،" به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق این کشور است؛ بگونه ای که سعودی ها بطور غیر مستقیم به شکست در این کشور اعتراف کرده اند.

این منبع تصریح کرد: به تازگی هیئتی سعودی از مسکو بازدید کرده و به روسیه پیشنهاد داده است با مداخله در پرونده یمن، از راه های دیپلماتیک کمک کند این جنگ به پایان برسد.

این منبع در ادامه افزود: پس از آنکه کاخ سفید از پیشنهاد عربستان به روس ها برای متوقف کردن جنگ و بازگشت به راه حل سیاسی آگاه شد، تلاش کرد این طرح را با شکست مواجه کند. از این رو به عربستان دستور داد حملات متجاوزانه خود را ادامه دهد. این کشور تنها به این اقدام نیز اکتفا نکرد و هم پیمانان اروپایی و رژیم صهیونیستی را تشویق کرد موشک، بمب و تجهیزات جنگی به نیروهای ائتلاف سعودی بدهند.

میدل ایست پانوراما در پایان به نقل از این منبع افزود: آمریکا خسارت جنگی در یمن را به منزله فاجعه ای سیاسی و راهبردی برای خود و متحدانش در منطقه به حساب می آورد؛ چرا که این کشور از مهمترین مناطق راهبردی در خاورمیانه است.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...