نسخه چاپی

روحانی: مشهد به كربلا متصل می‌شود

رییس جمهور با بیان اینكه با توسعه ریلی مشهد را به كربلا متصل خواهیم كرد، بیان كرد: یكی از اهداف دولت برای تامین سلامت و امنیت مردم توسعه ریلی است.

به گزارش نما به نقل از مهر: حجت الاسلام حسن روحانی ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن خط آهن مشهد-تهران در ایستگاه راه آهن مشهد مقدس بیان کرد: اتصال مشهد مقدس به کربلای معلی و توسعه ناوگان ریلی برای هدیه امنیت و سلامت یکی از مهمترین اهداف دولت یازدهم است.

وی در این مراسم با بیان اینکه پیش از این دستور اتصال خط ریلی از استان خوزستان به بصره در کشورعراق داده شده است افزود: امیدوارم که این خواسته تا اربعین سال آینده تحقق یافته و زائران کربلای معلی با بهره گیری از قطار به زیارت مولای خود مشرف شوند.

رییس جمهور با بیان اینکه توسعه ریلی امنیت، سلامت و آرامش برای ملت ما به همراه می اورد بیان کرد: با توسعه ریلی ضمن اینکه محیط زیست پاک را تامین و به مردم هدیه می کنیم صرفه جویی مناسبی در سوخت خواهیم داشت.

روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم اقدامات بسیار قابل توجهی را برای توسعه ناوگان حمل و نقل و مسافری انجام داده است افزود: انعقاد قرر داد به منظور بهره گیری از ۱۴۰ فروند هواپیمای مسافری جدید تحول بزرگی در ناوگان هوایی کشور است.

مشهد مقدس پایگاه تاثیر گذار انقلاب

رییس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر مقدس یکی از مراکز اصلی حرکت انقلابی و توفان انقلابی در سال های ۵۶ و ۱۳۵۷ بود بیان کرد: حضور و هدایت آیت الله خامنه ای، ایت الله طبسی و همچنین شهید هاشمی نژاد در حرکت های انقلابی به عنوان سه شخصیت بزرگ در حرکت مردم مشهد در این انقلاب بسیار مهم است.

دکتر روحانی ابراز کرد: حضور بانوان مشهد به عنوان یکی از شهر هایی که بانوان آن حضور فعال در صحنه انقلاب داشتند در این انقلاب بسیار قابل توجه بود.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از ۳۷ سال خوشبختانه مردم راه انقلاب و امام را ادامه داده و حفظ کردند بیان کرد: ایام فجر امسال با پیروزی ملت ایران در مذاکرات با قدرت های جهان و فرجام برجام متقارن شده است و لذا از این فرصت باید برای توسعه کشور استفاده کرد.

صندوق های رای سرنوشت ساز هستند

وی ادامه داد: از امروز دنبال آن هستیم برای توسعه کشور استفاده کنیم به خصوص در هفت اسفند پای صندوق های انتخابات خواهیم بود صندوق هایی که برای سرنوشت کشور سرنوشت ساز هستند.

روحانی بیان کرد: امسال یک روز در پای صندوق های رای نمایندگان خبرگان را انتخاب می کنیم که از یک دیدگاه مهمترین نهاد حکومتی و از طرف دیگر انتخابات نمایندگان مجلس از نظر قانون گذاری اساسا برای حرکت جامعه ما بر مبنای قانون و مجلس نقش فراوانی در توسعه کشور و در اخلاق کشور ماهیت و معنویت دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: هر چه نمایندگان انتخابی سالم تر، باتجربه تر و کاردان تر در کنار دولت و قوه قضاییه تحت رهبری مقام معظم رهبری کشور را پیش ببرند به نفع ملت و مردم است. کشور استعدادهای فراوانی برای توسعه و پیشرفت دارد.

وی گفت: همکاری و هماهنگی بین دستگاه های سه قوه و نیروهای مسلح و دیگر دستگاه ها بیشتر باشد. سرعت برای رسیدن به اهداف بیشتر خواهد بود و زودتر به اهداف دست می یابیم.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: امروز در مشهد شاهد سه افتتاح مهم بر مبنای ریل بودیم که یکی از اهداف مهم دولت یازدهم افتتاح پروژه های درون شهری و برون شهری بر مبنای ریل است.

وی بیان کرد: قطار برقی تهران به مشهد با بازه زمانی سفر شش ساعته کار بسیار مهمی است که باید در کشور انجام می گرفت.

وی ابراز کرد: دولت در سال گذشته شروع به آغاز عملیات برقی کردن قطار سریع السیر قم، تهران، اصفهان کرد و امروز نیز قطار دوخطه بین مشهد و تهران راه اندازی می شود.

توسعه ریلی و اتصال به بنادر مهم کشور

رییس جمهور یکی از اهداف مهم دولت را اتصال خطوط ریلی به بنادر اصلی و مرزها برای همسایگان عنوان کرد و گفت: پروژه ای از چابهار و توسعه بندر چابهار پروژه اینچه برون در ترکمنستان و آذربایجان و ارمنستان و قطاری که به عراق متصل می شود از جمله این پروژه ها است.

وی اتصال قطار خوزستان به بصره با پشتیبانی هایی که باید صورت بگیرد را از جمله پروژه های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: این مسئله هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی برای ما مهم است.

وی بیان کرد: امروز پایتخت معنوی با پایتخت سیاسی کشور با قطار سریع السیر متصل کردیم و یکی از اهداف مهم دولت برای سلامت مردم و حفظ محیط زیست مسئله توسعه ریل است که این کار را انجام داده ایم.

روحانی اظهار کرد: بعد از برجام کشورهای مختلف و همچنین بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور نیز متقاضی فعالیت در کشور هستند.

وی با اشاره به سخنان استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: پروژه های دهه فجر بیش از دو برابر از لحاظ ارزش اعتباری افزایش یافته است که با محاسبات انجام شده بخش راه آهن سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است و این موارد تحول بزرگی در کشور بوده است.

رییس جمهور از دیگر اقدامات مهم دولت را در شرایط پس از برجام کاهش بیکاری عنوان کرد و افزود: با همدلی و همزبانی جهاد و فداکاری و حضور در صحنه و اتحاد همه قوا شاهد ایرانی آبادتر و پرنشاط تر در ماه ها و سال های آینده از جمله در زمینه حمل و نقل خواهیم بود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...