نسخه چاپی

زورگیری از مسافران با تهدید چاقو

اعضای باندی كه با تهدید چاقو و قمه از مسافران زورگیری می‌كردند بازداشت شدند.

به گزارش نما به نقل از شرق: اعضای باندی که با تهدید چاقو و قمه از مسافران زورگیری می‌کردند بازداشت شدند.

دانشجوی ٢١ساله‌ای روز هفتم شهریور با مراجعه به کلانتری چیتگر به مأموران اعلام کرد توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی هاچ‌بک مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است. پرونده با موضوع «زورگیری به شیوه مسافربرنما»، به دستور بازپرس دوم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران برای انجام تحقیقات و دستگیری متهمان در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از میدان آزادی به سمت شهریار به عنوان مسافر سوار پراید هاچ‌بک مشکی با سه سرنشین جوان حدودا ٢٠ تا ٢٢ساله شده بودم که ناگهان با چاقو و قمه و تهدید، تلفن همراه و مبلغ صد ‌هزار تومان وجه نقد همراهم را سرقت کردند. پس از سرقت، مرا در جاده مخصوص – کیلومتر ٩ از ماشین به بیرون پرتاب کردند و به‌سرعت از محل دور شدند».

کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از شاکی پرونده که در لحظه خارج‌شدن از خودرو سارقان زورگیر؛ موفق به برداشتن شماره پلاک شده بود، موفق به شناسایی مالک حقوقی پراید هاچ‌بک مشکی‌رنگ شدند. در تحقیقات تکمیلی مشخص شد خودرو در چند نوبت، به صورت قول‌نامه‌ای فروخته شده است. در نهایت با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، آخرین مالک خودرو به نام «شهاب. ع» (٢٣ساله) در شهرستان اسلامشهر شناسایی شد.

با شناسایی تصویر شهاب از سوی مال‌باخته به عنوان راننده خودرو پراید سارقان، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه این متهم در شهرستان اسلامشهر، او را دستگیر کردند. شهاب پس از دستگیری و شناسایی از سوی مال‌باخته، به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مسافرکشی با همدستی دو نفر از بچه‌محل‌های خود به نام‌های «مجتبی» و «محمد» اعتراف کرد.

شهاب در اعترافات اولیه عنوان کرد: «حدود چند ماه است که با خودرو پراید هاچ‌بک مشکی، به همراه دو نفر از دوستانم به نام‌های مجتبی و محمد اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی می‌کنیم. بارها در مناطق مختلف غرب تهران به مقصد میدان آزادی اقدام به سوارکردن مسافر می‌کردیم و مسافران را در مناطق مختلف مخصوصا در جاده قدیم و اتوبان آزادگان موردزورگیری قرار می‌دادیم و پس از سرقت، آنها را در تاریکی شب رها می‌کردیم».

کارآگاهان با اعترافات صریح شهاب، اقدام به شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده کردند و درحالی‌که متهمان از مخفیگاه‌های خود متواری شده بودند، در نهایت آنها را چند روز پیش دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق غرب و جنوب غرب تهران، بررسی پرونده‌های مشابه و کشف مقادیری از اموال مسروقه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگانی شدند که توسط متهمان موردزورگیری و سرقت قرار گرفته بودند.

یکی از شکات که در زمان سرقت به‌شدت توسط متهمان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته بود، پس از شناسایی متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٣٠ دقیقه بامداد روز دوم شهریور به عنوان مسافر به مقصد میدان آزادی سوار یک پراید هاچ‌بک مشکی شدم. پس از نشستن در صندلی عقب بود که ناگهان سرنشین صندلی عقب با زدن مشت و لگد و گاز اشک‌آور به صورتم مرا گیج کرد.

از شدت ترس قصد داشتم با وجود حرکت ماشین، خودم را به بیرون پرتاب کنم که سرنشین صندلی جلو چاقویی را زیر گلویم گذاشت و با چاقویی دیگر ضربه‌ای محکم را به سرم زد که باعث شکستن سرم و خونریزی شدید آن شد؛ به‌گونه‌ای که در یک لحظه تمامی لباس‌هایم آغشته به خون شد. سرنشین صندلی عقب هم به‌شدت دستم را گاز می‌گرفت. سرانجام پس از سرقت تمامی پول‌ها و تلفن همراهم، آنها مرا در بیابان‌های منطقه عبدل‌آباد و پس از زدن گاز اشک‌آور به چشمانم از ماشین به بیرون پرتاب کردند و از محل دور شدند».

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران و به منظور شناسایی سایر مال‌باختگان و جرائم ارتکابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضائی صادر شده است و از شکات و مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند؛ دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند. در همین حال پلیس هشدار داد: «استفاده از خودروهای عبوری متفرقه برای رسیدن به مبدأ، علت اصلی گرفتارشدن در دام سارقان زورگیر مسافربرنماست».

۱۳۹۴/۱۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...