نسخه چاپی

جزئیات پروژه های ریلی مشهد ۲۰۱۷

قائم‌مقام مدیرعامل شركت راه‌آهن جمهوری‌اسلامی ایران با اشاره به جزئیات پروژه‌های ریلی مشهد ۲۰۱۷ گفت: ایستگاه راه‌آهن مشهد به لحاظ ظرفیت ایستگاه نخست كشور شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، احمد خدایی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری‌اسلامی ایراندر تشریح اقدامات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای تحقق مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، با بیان اینکه بخشی از اقدامات برای افزایش ظرفیت خط ریلی، مسافر و قطار به سرانجام رسیده است گفت: در طرح مشهد ۲۰۱۷، چهار خطه کردن مسیر ریلی مشهد به تپه سلام و راه‌اندازی قطار حومه‌ای مشهد- نیشابور جزو اقدامات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین شد که هم اکنون تردد قطار حومه‌ای نیشابور- بینالود- مشهد برقرار است. در فاز بعدی احداث سالن راه‌آهن ابومسلم در دستور کار است که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اوایل سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پروژه‌های افزایش ظرفیت مسیر ریلی، مسافر و قطار راه‌آهن تهران- مشهد افزود: در حال حاضر، سالیانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیر تهران-مشهد جابه‌جا می‌شوند که با اجرای کامل پروژه تراک‌بندی، ظرفیت‌ این مسیر ریلی به ۲۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها تمام شده و در حال بهره‌برداری است.

مقام مسئول در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جزئیاتی از پروژه افزایش ظرفیت مسیر ریلی تهران- مشهد باقی‌مانده که تا پایان سال جاری به اتمام و در نوروز سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

خدایی گفت: موضوع افزایش ظرفیت ایستگاه مشهد و همچنین ۴ خطه کردن ایستگاه سلام- مشهد بخشی از پروژه‌های بزرگی است که توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و پیش‌بینی‌ها حاکی است که بخش عمده‌ای از آنها تا سال ۲۰۱۷ به سرانجام خواهد رسید.

مشهد، مقصد ۵۰ درصد مسافران ریلی

وی ادامه داد: اصلی‌ترین پروژه که ایستگاه مشهد هم بخشی از آن است افزایش ظرفیت محور خراسان‌بزرگ است زیرا در حال‌حاضر ۵۰ درصد مسافران ریلی راه آهن، مقصدشان مشهد است و با این میزان استقبال مسافران داخلی افزایش ظرفیت و تامین زیرساخت‌ها ضروری است.

مقام مسئول شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سایت‌های تعمیراتی، اصلاح سوزن‌بندی داخل ایستگاه و اجرای پروژه سیگنالینگ ایستگاه بخش دیگری از پروژه‌های در دست انجام هستند. البته جدیدترین نسخه سیگنالینگ در ایستگاه مشهد اجرا و عملیاتی شد.

خدایی ادامه داد: افزایش ظرفیت و ۴ خطه کردن ایستگاه سلام- مشهد و سبک کردن ترافیک ایستگاه از دیگر اقدامات در دست اجرا است. قبل از آن، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزایش ظرفیت تهران- مشهد را در دستور کار داشت که سلام- مشهد جزیی از آن محسوب می‌شد که در واقع با سیستم تراک‌بندی تهران- مشهد که در حال حاضر دو خطه است ظرفیت مسیر تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند و تراک‌بندی تا پایان سال جاری کامل می‌شود.

خدایی با بیان اینکه بیشتر افزایش ظرفیت محور تهران-مشهد به اتمام رسیده است گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از اعتبارات راه‌آهن در بحث اصلاح و توسعه نمازخانه‌ها و سرویس‌های جانبی در همین محور در سال جاری و سال گذشته هزینه شد که الان در ناحیه خراسان، در واقع تمامی نمازخانه گسترش پیدا کرده و در حال بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از آنکه پروژه گسترش مشهد در دست اقدام قرار گیرد مشهد دومین ایستگاه راه آهن از نظر میزان حجم خدمات‌گیری در سکوهایش بود. در حال حاضر با توجه به گسترش صورت گرفته ایستگاه مشهد ظرفیتش نسبت به تهران هم بیشتر شده و به لحاظ ظرفیتی اولین ایستگاه به شمار می‌رود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...