نسخه چاپی

زنان خانه‌دار بیشتر از مردان دچار كمردرد می‌شوند

رئیس مركز تحقیقات طب فیزیكی و توانبخشی گفت: كمردرد می‌تواند یكی از نشانه‌های ابتلا به انواع سرطان در مراحل پیشرفته آن باشد.

به گزارش نما؛ سید منصور رایگانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با موضوع کمردرد اظهار داشت: مسئله‌ای که در رابطه با کمردرد حائز اهمیت است دلیل ایجادکننده آن بوده و پیش از همه اقدامات باید علت کمردردها تشخیص و سپس جهت درمان آن اقدام کرد.

وی افزود: کمردردهایی که بیش از یک ماه طول بکشد و درد آن به هیچ درمانی جواب ندهد همچنین زندگی معمولی فرد را دچار مشکل سازد باید مورد توجه بیمار و پزشک قرار گیرد تا بتوان اقدام درمانی مناسب را انجام داد.

رئیس مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اینکه به دلیل فعالیت‌های فیزیکی در منزل در برخی از موارد کمردرد در زنان شایع‌تر از مردان است، بیان داشت: به طور کلی در مردان فتق دیسک ستون فقرات بیشتر است همچنین نشستن‌های طولانی و پیوسته سبب بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌شود.

رایگانی با تأکید بر اینکه کمردرد در کودکان و سالمندان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در کودکان می‌تواند کمردرد به دلیل رماتیسم، عفونت و انواع بدخیمی سرطان ایجاد شود. در سالمندان نیز پوکی استخوان و متاستاز سرطانی می‌تواند کمردرد را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: سرطان پروستات، ریه، استخوان و سینه می‌تواند در سنین بزرگسالی منجر به ایجاد کمردرد شود و زنانی که سرطان سینه در آنها به مرحله متاستاز ورود یابد در دردهای کمر خود را نمایان می‌سازد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...