نسخه چاپی

آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۵

آزمون سراسری سال 95 برای دوره‌های روزانه نوبت دوم، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی و كدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

به گزارش نما،آزمون سراسری سال 95 برای دوره‌های روزانه نوبت دوم، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام یا دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 95 به همراه اطلاعیه ثبت‌نام از روز گذشته یکشنبه 18 بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 95 از بعدازظهر امروز دوشنبه 19 بهمن ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و مدت ثبت‌نام تا 28 بهمن ماه است.

هر داوطلب برای ثبت‌نام در آزمون باید در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنما که بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و همچنین مطالعه اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در صورت واجد شرایط بودن با رعایت ضوابط مربوط برای ثبت‌نام اقدام کند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه برای ثبت‌نام منحصرا به صورت اینترنتی انجام می‌شود داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پرداخت 180 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام برای دریافت اطلاعات کارت اعتباری ثبت‌نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند آزمون سراسری خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود داوطلبانی که تمایل به استفاده از پیام کوتاه داشته باشند می‌توانند با پرداخت مبلغ 5 هزار ریال به صورت اینترنتی، از این خدمات استفاده کنند.

داوطلبانی که قصد شرکت در گروه‌های هنر یا زبان‌های خارجه علاوه بر گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی را دارند می‌توانند مانند سال‌های گذشته عمل کنند. به این صورت که هر یک از داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و زبان‌های خارجه می‌توانند در صورتی که علاقمند به شرکت در آزمون گروه هنر نیز هستند علاقمندی خود را در تقاضانامه اعلام کنند، چنین داوطلبانی باید نسبت به پرداخت مبلغ 180 هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

همچنین هر یک از داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و هنر می‌توانند در صورتی که علاقمند به شرکت در آزمون گروه زبان‌های خارجه نیز هستند علاقمندی خود را در تقاضانامه اعلام کنند، چنین داوطلبانی باید نسبت به پرداخت مبلغ 180 هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های دانشگاه پیام نور یا موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی است باید ضمن اعلام علاقمندی در فرم ثبت‌نام، مبلغ 92 هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت کند.

شایان ذکر است، کارت شرکت در آزمون سراسری سال 95 تمام داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه از روز یکشنبه 20 تیرماه سال 95 تا چهارشنبه 23 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و آزمون سراسری سال 95 در یک مرحله در صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه 24 و جمعه 25 تیرماه برگزار می‌شود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...