نسخه چاپی

ترس اسرائیل از ایران در سوریه

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تأكید كرد كه پیروزی بشار اسد در سوریه به این معنی است كه ایران به مرز سرزمین‌های اشغالی نزدیك خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل روز شنبه در سخنرانی در شهر بئرسبع ابراز نگرانی کرد که بهای پیروزی اسد بر داعش ممکن است حضور نظامی ایران در مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی باشد‎.

در حالی که رژیم صهیونیستی یکی از حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه بوده است و زخمی‌های جبهه النصره در بیمارستان‌های اسرائیل مداوا می‌شوند، این وزیر رژیم صهیونیستی گفت، موفقیت ارتش سوریه با یاری ایران و حزب‌الله برای اسرائیل این مفهوم را دارد که مرز سرزمین‌های اشغالی و ایران مشترک می‌شود.

اشتاینیتز همچنین مدعی شد که دو کشور ترکیه و قبرس نیز وضع جدید را «یک خطر» می‌دانند.

در حالی که اسرائیل در آخرین حمله خود به غزه بیش از 2هزار نفر را به شهادت رساند که 500 تن از آنها کودک بودند این وزیر اسرائیلی گفت: «وحشی‌گری داعش دنیا را تکان داده و آرزوی شکست داعش موجب نادیده گرفته شدن تهدید ایران و حزب‌الله از سوی جامعه جهانی شده‌است».

اشتاینیتز در ادامه گفته است که تحولات سوریه از تونل‌های حماس یا حزب‌الله، برای اسرائیل خطرناک‌تر است.

یکی از سه محور اصلی مقاومت علیه اسرائیل طی سالیان گذشته کشور سوریه بوده است لذا رژیم صهیونیستی از آغاز بحران در سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت‌های گسترده‌ای کرد.

بعد از پیروزی‌های جدید ارتش سوریه و بی‌نتیجه ماندن طرح‌های اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر و ترکیه برای سرنگونی دولت سوریه طی چند روز اخیر آنان واکنش‌های متفاوتی به پیشروی ارتش سوریه و فروپاشی گروه‌های مسلح در سوریه داشته‌اند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...