نسخه چاپی

ارتش سوریه به نزدیكی مرز تركیه رسید

در پی آزادسازی روستای كفین در حومۀ شمالی حلب، ارتش سوریه به 23 كیلومتری مرزهای تركیه رسید.

به گزارش نما،ارتش سوریه با پشتیبانی کمیته‌های مردمی سوریه کنترل روستای کفین را در حومۀ شمالی حلب در شمال کشور به دست گرفته‌اند.



گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه (19 بهمن) در گزارشی اعلام کرد ارتش سوریه با آزادسازی این روستا در شمال شهرک مایر، به 23 کیلومتری مرزهای ترکیه رسیده است.



این در حالی است که ارتش سوریه روز یکشنبه (18 بهمن) موفق شد تپۀ راهبردی بِرلِهین را در حومه شرقی حلب پس از درگیری‌های سخت با تروریست‌های داعش آزاد کند.



در این عملیات 40 تکفیری عضو داعش کشته شدند.



پایگاه خبری العهد نیز روز دوشنبه از پیشروی مبارزان کُرد سوریه و آزادسازی منطقۀ تل عنجار و روستای مرعَناز در نزدیکی فرودگاه نظامی منگ در جنوب غرب شهر اعزاز در حومۀ شمالی حلب خبر داد.



این مبارزان روز یکشنبه موفق شدند کنترل روستای العلقمیه را در غرب همین فرودگاه به دست بگیرند.



نیروهای سوری طی روزهای گذشته پیشروی‌های مهمی در شمال سوریه داشتند. ارتش سوریه روز چهارشنبه (14 بهمن) به محاصرۀ 3.5 سالۀ دو شهر نُبل و الزهرا در حومۀ شمالی حلب در 355 کیلومتری شمال دمشق، پایتخت سوریه پایان داد.



با افزایش درگیری‌ها در شمال سوریه، ده‌ها هزار پناهجوی سوری در نزدیکی مرز ترکیه تجمع کرده‌اند و بسیاری نیز در مسیر عزیمت به سوی این کشور هستند.



ترکیه به رغم افزایش چشمگیر آوارگان در گذرگاه مرزی اونچوپینار، در استان کیلیس، این گذرگاه را روز شنبه (17 بهمن) بسته نگه داشت. سلیمان تاپشیز، استاندار کیلیس گفت انتظار می‌رود در چند روز آینده حدود 70 هزار نفر به سوی مرز راهی شوند.



در همین راستا اتحادیۀ اروپا از ترکیه خواسته است با باز کردن مرزهایش به روی پناهجویان به تعهد بین المللی خود در قبال پناهجویان سوری عمل کند.



آذر ماه سال جاری آنکارا و اتحادیۀ اروپا به توافقی دست یافتند که بر اساس آن ترکیه در قبال پذیرش پناهجویان و کند کردن روند ورود آن‌ها به اروپا، کمکی 3 میلیارد یورویی دریافت می کند. در همین راستا، روند صدور روادید به شهروندان ترک برای ورود به خاک اتحادیه اروپا تسهیل خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...