نسخه چاپی

دستگیری داعشی ها در مرز ایران

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص صیادان مفقود شده بوشهری گفت: دریابانی، نیروی انتظامی، مسئولان وزارت خارجه، دستگاه امنیتی و قضایی پیگیر صیادان مفقود شده بوشهری هستند و تاكنون اطلاعات دقیقی از آن ها به دست نیاورده‌ایم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران در ساختمان جدید فرماندهی مرزبانی ناجا،‌ با اعلام اینکه همکاران مرزبانی ناجا موفق به شناسایی و دستگیری ۱۰ عضو تروریست داعش در مرزهای شرقی و غربی شدند، افزود: علاوه بر دستگیری این تروریست ها تحقیقات درباره نحوه نفوذ و چگونگی فعالیت آنها همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص کشفیات کالاهای ممنوعه گفت:در مرزهایی که انسداد داشتیم و اقدامات کنترلی انجام داده بودیم کشفیات ما افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد :هرچه انسداد و مراقبت الکترونیکی در مرز ها افزایش یابد حضور افراد سودجو و ضد انقلاب کمتر خواهد شد.

سردار اشتری با بیان اینکه حدود 8755 کیلومتر مربع مرز خشکی، دریایی و رودخانه ای داریم که اکنون نیروی انتظامی، مرزبانی در تمامی آن‌ها حضور دارند، تصریح کرد: در بخش هایی مرز ها انسداد نداشته و تجهیزاتمان مناسب نیست اما در کل امنیت خوبی در مرزهای ما برقرار است .

وی افزود: با همکاری هایی که با کشورهای همسایه خواهیم داشت و اکنون با برخی داریم امیدواریم بتوانیم امنیت مرزها را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری ادامه داد: اکنون برخی از کشورهای همسایه به دلیل مشکلات داخلی و کم ثباتی نتوانسته اند در مرزها محافظت کاملی داشته باشند که در سطح ملی، منطقه ای و مرزبانی با مرزبانان کشور مقابل تفاهماتی را جهت رفع ناامنی ها انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص جلسه امروز گفت: امروز با فرماندهان مرزبانی استان‌ها و معاونان فرماندهی آموزش مراکز مرزبانی جلسه‌ای داشتیم که در آن به ارائه گزارش اقدامات مرزبانی طی امسال پرداختیم که نتیجه این گزارش نشان از اقدامات خوب انجام شده در حوزه انسانی، حوزه تجهیزات و بخش‌های عمرانی در مرزها همچون ساختن برجک‌‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌‌های دسترسی و انسداد مرزها بوده است.

سردار اشتری تصریح کرد: گام‌های برداشته‌ایم ولی این‌ها کفایت نکرده و باید با شتاب بیشتری اقدامات عمرانی را دنبال کنیم که این امر نیازمند مساعدت دولت بوده و در برنامه ششم توسعه برای سال آینده ما نیازمندی‌های خود را مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم با پشتیبانی بخش‌هایی از مرزهایمان را که تجهیزات کافی نداشته و انسداد آن انجام نشده در سال آینده تکمیل شود.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص بودجه مصوب سال 94 که آیا به طور کامل دریافت کرده‌اند یا نه گفت: از آنجایی که چند ماهی به پایان سال باقی مانده مشخص نیست که آیا بودجه مصوب سال 94 را تا پایان سال دریافت می‌کنیم یا نه ولی طبق آنچه که به ما قول دادند قرار شده تا چند روز آینده بخشی از بودجه را محول کنند که بعد از آن میزان ارائه شده را به اطلاع خواهیم رساند.

سردار اشتری تاکید کرد: مشکل ما پایه تخصیص و اعتباری است که به ما داده می‌شود چرا که این پایه ضعیف است و ما هم به مجلس و هم به سازمان مدیریت و برنامه اعلام کرده‌ایم که پایه اعتباری ما را در برنامه ششم افزایش دهند تا بخشی از مشکلات مرتفع شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که در بودجه سال 95 پیشنهادی را ارائه داده ،افزود: هنوز میزان درخواستی ما مصوب نشده و نیاز به پشتیبانی بیش از این داریم.

وی در خصوص برگزاری یوم الله 22 بهمن گفت: جلساتی بین دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی جهت هماهنگی انجام شده و حتی در این در هماهنگی‌‌ها دستگاه‌های امنیتی و قضایی هم حضور داشته تا با تمام قوا یوم الله 22 بهمن هر چه با شکوه تر برگزار شود.

سردار اشتری در خصوص صیادان مفقود شده بوشهری بیان کرد: دریابانی، نیروی انتظامی، مسئولان وزارت خارجه، دستگاه امنیتی و قضایی پیگیر صیادان مفقود شده بوشهری هستند و تاکنون اطلاعات دقیقی از آن ها به دست نیاورده‌ایم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...