نسخه چاپی

جزئیات دیدار روحانی با نخست‌وزیر یونان

رئیس‌جمهور گفت: همه كشورها باید برای قطع راه‌‌های انتقال كمك به تروریست‌ها متحد شوند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار "آلکسیس چیپراس" نخست‌وزیر یونان با اشاره به روابط رو به رشد تهران آتن، گفت: نگاه ما به یونان به عنوان صرفا یک عضو اتحادیه اروپا نیست؛ ایران و یونان دو کشوری هستند که در پهنه تاریخ به دانش بشریت و تحولات علمی جهان کمک فراوانی کرده‌اند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها با اتحادیه اروپا و از جمله یونان است و تقویت روابط و همکاری‌های تهران آتن به نفع ملت‌های دو کشور است.

رئیس‌جمهور با اشاره به امکانات و توانمندی‌های گسترده دو کشور برای همکاری، اظهار داشت: روابط دو جانبه از این امکان برخوردار است که در همه عرصه‌های مورد علاقه، به‌ویژه اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی گسترش و تعمیق یابد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به معضل تروریسم در جهان، ضرورت همکاری بیشتر میان ایران و اتحادیه اروپا را مورد تأکید قرار داد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند یک اراده جدی در عرصه جهانی است؛ اما متأسفانه علیرغم امکانات گسترده، هنوز برخی کشورهای غربی برای مبارزه با تروریسم جدیت لازم را نشان نداده‌اند و برخی کشورهای دیگر نیز از تروریست‌ها برای پیشبرد منافع کوتاه مدت خود استفاده می‌کنند.

وی با اعلام آمادگی تهران برای همفکری و رایزنی بیشتر با اتحادیه اروپا و یونان در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: باید کشورهای حامی تروریسم را قانع کنیم که استفاده ابزاری از تروریست‌ها کار بی نتیجه و غلطی است و تروریسم در نهایت منافع آنها را نیز آسیب‌پذیر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور مشارکت برای تقویت صلح و ثبات در منطقه را ضروری دانست و افزود: همه کشورها باید به یک تلاش همگانی برای قطع راه‌های انتقال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها دست بزنند و در این عرصه متحد شوند.

"آلکسیس چیپراس" نخست وزیر یونان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش مصمم به گسترش همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اگر چه یونان عضو اتحادیه اروپا است اما شکی نداشته باشید فراتر از این چارچوب با ایران عمل خواهد کرد.

وی اظهارداشت: ضروری است که همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر پایه‌هایی استوار و پایدار که به نفع دو ملت است، بنا کنیم و شرکت‌های یونانی به پشتوانه بانک‌های بزرگ اروپا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران در همه زمینه‌ها به‌ویژه کشتیرانی، ساخت و ساز و خدمات هستند.

نخست‌وزیر یونان به معضل تروریسم در جهان و آوارگی میلیون‌ها نفر از کشورهای منطقه، به‌ویژه سوریه به سمت یونان و اروپا اشاره کرد و گفت: همکاری و هماهنگی همه کشورها برای مبارزه با تروریسم ضروری است و یونان با توجه به نقش ممتاز ایران در ثبات منطقه‌ای، در کنار تهران است.

وی اظهارداشت: بی تردید مبارزه با تروریسم و سدکردن راه‌های کمک‌های مالی و تسلیحاتی به آنها در کنار بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه می‌تواند از موج آوارگان و پناهجویان بکاهد.

نخست‌وزیر یونان همچنین آمادگی کشورش را برای برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و آتن و توسعه روابط گردشگری اعلام کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...