نسخه چاپی

جراحی زیبایی بینی استخوانی

تصور اغلب مردم بر این است كه اگر یك بینی استخوانی باشد، هیچ مشكلی در نتیجه ی جراحی بینی وجود ندارد و نتیجه عمل خوب است.

آیا عوامل دیگری بر روی نتیجه جراحی بینی در این‌گونه بینی ها وجود ندارد؟

آیا بینی استخوانی همیشه نتیجه ی خوب و عالی دارند؟

بینی استخوانی چه نوع بینی است؟

قبل از پاسخ گویی به این سؤال کمی درباره ساختار بینی صحبت کنم. ساختار بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. در صورتیکه بینی دارای قوز استخوانی و نیز غضروف محکمی داشته باشد، بینی استخوانی یا غضروفی نامیده می‌شود.

علت ایجاد قوز بینی، عموماً خصیصه‌ی خانوادگی است اما آسیب دیدن بینی مانند شکستگی بینی در به وجود آمدن آن نیز مؤثر است.

بعضی موارد آسیب در دوران کودکی است که حتی ممکن است فرد از آن اطلاع نداشته باشد به دنبال آسیب، رشد بیش از حد غضروف و استخوان بینی باعث برآمدگی یا قوز بر روی پشت بینی می‌شود.

این نوع بینی ها با برداشتن قوز بینی تغییرات زیادی خواهند داشت که باید توجه کرد که فقط برداشتن قسمت اضافه غضروف و استخوان باعث زیبایی بینی نمی‌شود و پس از آن باید ترمیم بینی و تقویت بافت های باقی مانده نیز انجام داد تا ضمن پیشگیری از عوارض بعدی بینی از استحکام کافی برخوردار باشد.

جراحی بینی استخوانی

یکی از مؤثرترین عوامل بر روی نتیجه ی جراحی بینی، پوست می باشد.

اگر پوست ضخیم باشد ظرافت های انجام شده حین جراحی بینی بر روی نوک بینی قابل مشاهده نیست و نوک بینی مختصری گرد می شود. از طرف دیگر پوست بینی نازک باشد نامنظمی‌های زیرپوست ممکن است قابل لمس و حتی قابل مشاهده باشد. پوست ایده آل، ضخامتی بینابین دارد و نتیجه عمل بینی عالی خواهد بود.

علاوه بر ضخامت پوست، انعطاف پذیری پوست نیز در نتیجه ی عمل زیبایی بینی موثر است، به نحوی که پوستی که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد به بافت زیرین خود به طور کامل می چسبد و شکل بینی را که جراح زیبایی بینی برای وی درست کرده است را بهتر نشان می دهد. در صورتیکه پوست بینی شل و ضعیف باشد، نوک بینی گرد تر همراه با تورم طولانی تری خواهند شد.

به عبارت دیگر بینی می تواند دارای قوز استخوانی و غضروفی باشد ولیکن اگر پوست ضخیمی را داشته باشد نتیجه عمل به خصوص در قسمت نوک بینی خیلی عالی نخواهد شد و صرف داشتن بینی استخوانی تضمینی برای یک جراحی بینی عالی نیست.

عمل دیگری که در ایجاد نتیجه جراحی بینی استخوانی موثر است تناسب بینی با سایر اجزای صورت می باشد که باید توسط جراح زیبایی بینی رعایت شود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...