نسخه چاپی

دبیرعلمی پنجمین كنگره بین المللی نارسایی قلب ایران

سالانه بیش از ۸۰ پیوند قلب در كشور انجام می شود

دبیرعلمی پنجمین كنگره بین المللی نارسایی قلب ایران گفت: سالانه بیش از ۸۰ پیوند قلب در كشور انجام می شود و مراكز پیوند در ایران از سطح علمی مناسبی برخوردار هستند.

به گزارش نما به نقل از روز سه شنبه ایرنا از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بابک شریف کاشانی با بیان اینکه سالانه 80 تا 90 مورد پیوند قلب در کشور انجام می شود، افزود: به طور کلی چهار تا پنج مرکز پیوند قلب در کشور وجود دارد که بیماران در صورت نیاز توسط متخصصان قلب و عروق به این مراکز ارجاع داده می شوند.
وی اظهار کرد: زمانی که درمان به کمک روش های رایج انجام نشود بیمار کاندید برای پیوند قلب می شود در واقع می توان گفت پیوند آخرین مرحله درمان در نارسایی به شمار می رود.
دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران، در ادامه یادآور شد: جراحان پیوند ایرانی سطح علمی بسیار بالایی دارند به گونه ای که مراکز پیوند در کشور ما از نظر علمی با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست اما از نظر مجهز بودن به وسائل کمکی قلبی و تکنیکی با کمبودهایی مواجه هستیم.
شریف کاشانی با توجه به مدت زمان انتظار پیوند قلب در کشور، گفت: هنوز تعداد اهدای عضو و پیوند قلب در کشور به گونه ای نیست که بتوان گفت در وضعیت ایده آل هستیم اما نسبت به گذشته وضعیت به صورت چشمگیری بهبود یافته است.
وی در پایان برای پیشگیری از بروز بیماری های قلب و عروق، به افراد توصیه کرد که به فاکتورهای بروز بیماری های قلبی و عروقی مانند فشار، چربی و قند خون توجه بسیاری داشته باشند و از زندگی بی تحرک به شدت پرهیز کنند.
پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران در روزهای 15 تا 17 اردیبهشت 95 درمرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...