نسخه چاپی

كرمان یك استان استثنایی در حوزه میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كشورگفت: كرمان یك استان استثنایی و پر از رمز و راز در حوزه میراث فرهنگی است.

به گزارش نما به نقل از برنا، محمد حسن طالبیان" با اشاره به اینکه در ایران بیش از 10 هزار سابقه زیست وجود دارد ، افزود: به همین علت ایران از غنی میراث فرهنگی فوق العاده زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 45 اثر از ایران در فهرست موقت یونسکو قرار دارد ، اظهار داشت: با یک فراخوان از سراسر کشور 200 اثر با انتخاب فرهنگیان کشور گزینش شده که در سالجاری 30 اثر دیگر به مجموع فهرست موقت در انتظار ثبت جهانی افزوده می شود.

طالبیان با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استانهای برخوردار از غنی میراث فرهنگی است ، تصریح کرد: کرمان یک استان استثنایی و پر از رمز و راز است.

وی با اشاره به ثبت 3 اثر در فهرست جهانی این استان ، افزود: انتظار می رود تا تیرماه سال آتی پرونده بیابان لوت که بخش عظیمی از ان در استان کرمان است و پرونده قنوات ایران که 3 قنات از شهرهای جوپار و بم در ان وجود دارد در فهرست میراث جهالنی ثبت شود.

طالبیان با بیان اینکه راهبرد اصلی استان کرمان باید مباحث میراث فرهنگی باشد ، بیان داشت: کرمان با داشتن آثار متعدد جهانی می تواند به مهمترین مقصد جذب گردشگران دنیا تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه با ثبت منظر فرهنگی در فهرست میراث جهانی مسئولین سنگینی بر عهده ما گذاشته شده است ، افزود: باید از این پس توسعه و حفاظت این روستا در کنار هم قرار گیرد تا به توسعه فرهنگی پایدار برسیم.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...