نسخه چاپی

اختصاصی نما

مهر محرمانه بر قراردادهای پسابرجام/قرارداد محرمانه با پژو معنی ندارد

عکس خبري -مهر محرمانه بر قراردادهاي پسابرجام/قرارداد محرمانه با پژو معني ندارد

موضوع محرمانه بودن قراردادها، مانند مسائل جنگی و امنیتی نیست كه لزومی داشته باشد محرمانه بمانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از ممانعت دولت مبنی بر انتشار جزییات قرارداد با شرکت پژو گفت: مجلس پس از پایان تعطیلی به این موضوع ورود پیدا می کند.
رجب رحمانی در گفتگو با سایت «نما» با اشاره به خودداری دولت از انتشار برخی جزییات قرارداد با شرکت پژو و نیز میزان جریمه کشور در پی شکایت نفتی دولت ترکیه گفت: مردم ما امین نظام هستند و باید آنان را در جریان مسائل قرار بدهیم. موضوع محرمانه بودن قراردادها، مانند مسائل جنگی و امنیتی نیست که لزومی داشته باشد محرمانه بمانند.
وی با بیان اینکه فکر نمی کنم جزییات قرارداد پژو و نیز شکایت نفتی ترکیه آنقدر مهم باشند که مردم را از آنها بی اطلاع بگذاریم، اظهار داشت: مواردی از این دست، در درجه اول باید به اطلاع عموم نمایندگان رسیده شود تا هم نمایندگان بیشتر در جریان آنها قرار بگیرند، هم اینکه مشخص کنند که آیا این موضوعات، ماهیت محرمانه دارند یا خیر و اگر دارند حد و حدود آن کجاست.
وی ادامه داد: در مسائل نظامی و به طور مثال در جنگ ها و در خصوص قرارداد خرید سلاح و مواردی از این قبیل، به خاطر اینکه دشمنان از منابع تأمین این سلاح ها مطلع نشود ممکن است ضرورت داشته باشد که نسبت به درز جزییات آنها ممانعت بعمل آورد امّا مسائلی که دولت نسبت به این موارد را شامل نمی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه هر اندازه مردم در جریان مشکلات و مسائل دولت و مسئولین قرار بگیرند بهتر می توانند به آنها کمک کنند گفت: برخی دولت های محترم شعار می دهند که دانستن حق مردم است، اما اینگونه رفتارها در تضاد با این شعار است.
رحمانی در خصوص مرز میان رعایت مصالح کشور و جلوگیری از گردش اطلاعات گفت: موارد و موضوعاتی که برای کشور مهم و ضروری است در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه به مصلحت نباشد، از انتشار آن جلوگیری بعمل می آید. اتفاقا خود دولت هم آنجا حضور دارد و در صورت نیاز، در خصوص برخی مسائل تصمیم گیری می شود.
وی ادامه داد: چنانچه موضوعی مورد تصویب این شورا قرار گیرد، باید همه بپذیرند و به آن پایبند باشند امّا نمی شود که مثلا حراست یک وزارتخانه یا یک دستگاه بگوید که فلان موضوع محرمانه است و نباید به اطلاع مردم رسیده شود. به نظر بنده این امری مطلوب نیست.
رحمانی با تاکید بر اینکه مسائلی از قبیل قرارداد پژو موضوعات پیچیده ای نیستند که نشود اخبار آنها را اطلاع رسانی کرد خاطرنشان کرد: موضوعی که در این میان باید مورد بررسی قرار بگیرد اصل این اقدام است، و اینکه آیا اصلا ضرورتی وجود داشت که چنین قراردادهایی بسته شود و آیا برای کشور مقرون به صرفه هست یا خیر.
وی اضافه کرد: مجلس هم اکنون در تعطیلی به سر می برد، امّا حتما به این مسئله ورود پیدا خواهد کرد و آن را مورد رسیدگی قرار خواهد داد

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...