نسخه چاپی

برای توجه دولت به قیمت‌ها سالی چند انتخابات لازم است!

یك روزنامه اصلاح‌طلب، كاهش قیمت ارز را به انتخابات مربوط دانست.

به گزارش نما یک روزنامه اصلاح‌طلب، کاهش قیمت ارز را به انتخابات مربوط دانست.

شرق نوشت: شایعاتی که در بازار دهان به دهان می‌چرخد عرضه پرقدرت دلار توسط بانک مرکزی در روزهای اخیر است که رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی هم دارد. دیگر شایعه‌ای هم که مطرح است، پول‌شویی در بازار ارز با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات است.

پیش از این روزنامه فرهیختگان خودداری صرافی‌ها از انتشار نرخ ارز را دستوری دانست و نوشته بود: گفته می‌شود بانک مرزی اقدام به تزریق دلار در بازار آزاد کرده و قصد دارد از این طریق قیمت این ارز را کنترل کند و پایین نگه دارد.

یکی از عرضه‌کنندگان دلار در خیابان فردوسی به «فرهیختگان» گفت: «ما هم شنیده‌ایم که به بازار دلار وارد کرده‌اند. با این همه دلار راه خودش را دارد و قیمت کمتر از سه هزار و ۶۰۰ تومان موقتی و زودگذر است.»

تحلیل‌گران معتقدند کنترل قیمت ارز نوعی بازی پسابرجامی در شب انتخابات است با این هدف که مردم تصور کنند قیمت ارز به خاطر برجام کاهش یافته و پول ملی تقویت شده است.

روزنامه هفت صبح نیز از فشار به صرافی‌ها برای عدم انتشار قیمت ارز خبر داده و نوشته بود: صرافی‌ها در پیگیری خبرنگار ما گفتند اجازه انتشار قیمت بر روی سایت‌های خود را نداشته‌اند.

خبرنگار این روزنامه می‌افزاید: از یکی از آنها که مدیر یک صرافی مهم در تهران است پرسیدم چه کسی به شما اجازه نداده؟ او هم در پاسخ با هزار عجز و التماس خواست که اسمش را در گزارشم ننویسم. او توضیح داد که بانک مرکزی دستور داده تا اطلاع ثانوی قیمت‌ها را روی سایت نگذاریم.

با عنایت به واقعیت جاری در بازار ارز و برخی بازارهای مشابه نظیر بورس به نظر می‌رسد خوب است سالی چندبار انتخابات برگزار شود تا دولت مجبور شود دغدغه قیمت‌ها را نیز داشته باشد و باچماق «هر کس به افزایش قیمت‌ها انتقاد دارد کمونیستی فکر می‌کند» منتقدان را ساکت نکند.

منبع: روزنامه کیهان

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...