نسخه چاپی

ساعت دردسرساز نخست وزیر سابق استرالیا!

«تونی ابوت» نخست وزیر سابق استرالیا و دو همكار حزبی اش در سال ۲۰۱۳ از یك شركت سرمایه گذار چینی هئایای گران قیمتی گرفتند كه تا مدت ها از ارزش آن بی خبر بودند و همین مساله آنها را در آستانه یك دردسر بزرگ قرار داده بود.

به گزارش نما به نقل از شفقنا، به نوشته روزنامه “هرالد سان” چاپ استرالیا از قرار معلوم نماینده یک شرکت چینی موسوم به “گروه سرمایه گذاری گوانچنگ” در سال ۲۰۱۳ و در جریان یک ضیافت غیر رسمی شام سه ساعت مچی رولکس از داخل یک کیسه پلاستیکی بیرون کشیده و به نخست وزیر وقت استرالیا و دو سیاستمدار دیگر حاضر در ان جلسه هدیه می دهد. بر اساس این گزارش اما تونی ابوت نخست وزیر سابق و نمایندگان لیبرال مجلس یعنی “استوارت رابرت” و “یان مک فارلن” تا مدت ها اهمیتی به این هدایا نداده و تصور می کردند که این سه ساعت مچی بدلی بوده و ارزشی کمتر از آن دارند که به نمایندگان و کمیسیون مربوطه در پارلمان گزارش شوند.

مک فارلن یکی از نمایندگانی که این ساعت ها را هدیه گرفته بود اما روزی از طریق یکی از همکارانش در پارلمان متوجه می شود که این ساعت ها اصل بوده و با احتساب سه ساعت مچی که به همسران این سه نفر در همان مجلس هدیه داده شده است در مجموع ارزشی بالغ بر ۱۶۰ هزار یورو دارند و می بایست به مجلس گزارش شده و یا به هدیه دهنده عودت داده شوند.

این سه سیاستمدار نیز که آینده سیاسی خود را مهم تر از این سه ساعت می دانستند بلافاصله از طریق مراجع ذیصلاح این هدیه ها را به آن شرکت چینی بازمی گردانند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...