نسخه چاپی

شیخ‌سلمان در شكنجه‌ها دست داشت

بخش ورزشی سایت معروف بی تی در نسخه اینترنتی امروز خود با درج گزارشی طولانی به نقل از دو موسسه حقوق بشری آمریكای و بحرینی در مورد شیخ سلمان نوشته است.

به گزارش نما به نقل از ای اسپورت، موسسه بحرینی حقوق و دموکراسی(BIRD ) مدارکی را ارائه داده است که تایید می‌کند شیخ سلمان رییس کمیسیونی بود که با اهداف شناسایی و تحقیق درباره افراد و باشگاه‌هایی که بر علیه دولت بحرین دست به تجمع‌های اعتراضی زده بود در سال 2011 تشکیل شد.کاپ نوشت: البته سلمان همواره وجود این کمیته و تصمیات آن را رد کرد و ماه گذشته در خصوص اتهام وارده از سوی موسسه بحرینی گفت:«وقتی مردم درباره اسکلت‌های در گنجه صحبت می‌کنم،گنجه من کاملا پاک است. بعضی از مردم برنامه دارند و این برای من ازدست دادن زمان است که بخواهم پاسخگوی آن‌ها باشم.فکر می‌کنم این مساله از طریق مراجع ذیصلاح در ای اف سی و فیفا تمام شده است. بررسی‌های لازم صورت گرفته و دیگر نمی‌خواهم در این باره از خودم دفاع کنم».

سخنگوی سلمان هم شب گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد:«افسوس که هنوز برخی‌ها می‌خواهند مسائل سیاسی را در انتخابات ریاست فیفا دخالت دهند و اتهامات جعلی را بر علیه شیخ سلمان مطرح می‌کنند. این مساله روشن است که سلمان هیچ کار بدی را انجام نداده است.شواهد معتبری در این باره وجود ندارند و او هرگز برای پشتیبانی از این اتهامات تاریخی به کار گرفته نشده است».

سید احمد الوداعی،مدیر اجرایی موسسه بحرینی حقوق و دموکراسی در این باره گفت:«اتهامات جدی علیه شیخ سلمان و همدستی او در سرکوب و شکنجه بازیکنان فوتبال وجود دارند که مورد بررسی جدی فیفا باید صورت بگیرد. فیفا هم اکنون باید پاسخگوی فقدان شفافیت و مسئولیت‌پذیری کسی را که باعث نقض حقوق بشر شده است باشد».

۱۳۹۴/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...