نسخه چاپی

دستگاه الكترونیكی اخذ رای پلمپ شد

علی‌رغم هزینه ۱۰۰ میلیاردی وزارت كشور برای تهیه دستگاه‌های الكترونیكی، اخذ و شمارش آرا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت دستی انجام می‌شود.

به گزارش نما،جواد ناصریان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم تایید شورای نگهبان در برگزاری انتخابات الکترونیکی، این دستگاه‌های الکترونیکی برای انتخابات آتی نگهداری می‌شود؟ گفت: بله، این دستگاه‌هایی که تهیه شده، یکبار مصرف نیستند و آنها را نگهداری خواهیم کرد.

وی افزود: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در این دوره انتخابات، ایراداتی گرفته که البته از نظر ما مشکلی وجود نداشت اما انشاالله برای دور آتی انتخابات با همراهی شورای نگهبان و برای کسانی که نسبت به امنیت این دستگاه‌ها نگرانی‌هایی را داشتند، این مشکلات را رفع خواهیم کرد.

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: اخذ و شمارش آرا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت دستی انجام می‌شود.

بر اساس بند 7 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ( الحاقی 26/1/86) ؛ وزارت کشور موظف است، نسبت به نوین‌سازی شیوه‌های اخذ رأی و شمارش آراء به منظور دقت، سلامت و نظارت بهتر در اخذ رأی، شمارش آراء و اعلام نتایج و همینطور استانداردسازی صندوق‌های اخذ رأی در حدود اعتبارات مصوب و پس از تأیید شورای نگهبان اقدام کند.

با استناد به این بند از قانون انتخابات، وزارت کشور باید هرگونه تغییر در روند برگزاری انتخابات را ابتدا به تایید شورای نگهبان برساند و سپس نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

با توجه به آگاهی کامل مسئولان وزارت کشور از این بند از قانون آنها بنا به اطلاعیه‌ای که در سی‌ام دی‌ماه سال جاری منتشر شد اعلام کردند که صندوق های اخذ رأی الکترونیک با اعتباری نزدیک به 100 میلیارد تومان در حال تولید انبوه است.

گفتنی است، هدف از تهیه این دستگاه‌ها این بوده که مجریان بتوانند در انتخابات اخذ و شمارش آرا را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...