نسخه چاپی

بازنشستگان منتظر خبرهای خوب باشند

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: خبرهای خوبی برای بازنشستگان كشوری و تامین اجتماعی در راه است كه پس از قطعی شدن اعلام می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،علی ربیعی روز شنبه در مراسم رونمایی از کارت اعتباری ایرانیان (کاراکارت) که به طورنمادین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: اعطای این کارت به بازنشستگان در هیات دولت طرح موضوع شد و در این مورد به پیشرفت قابل توجهی دست یافتیم. بازنشستگان با استفاده از این کارت می توانند چهار برابر حقوق مستمری شان خرید کنند و پیش بینی می شود با مشارکت تولیدکنندگان رفته رفته سود 12 درصدی کاراکارت کاهش یابد.
وی استقبال از طرح کاراکارت را مطلوب توصیف کرد و گفت: با این که در این خصوص تبلیغ زیادی در رسانه ها انجام ندادیم ، اما استقبال خوب بوده است و امیدواریم این طرح در سطح گسترده تری پیش برود.
ربیعی همچنین در خصوص دیگر اقدام های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازنشستگان گفت: بزودی تفاهم نامه ای با 280 ورزشگاه در اختیار این وزارتخانه امضا خواهد شد و کانون های بازنشستگی در تمام استان ها می توانند از آن بهره ببرند .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: سفرهای عتبات و زیارتی بازنشستگان در گام بعدی به تور گردشگری تبدیل و ایرانگردی نیز به آن اضافه می شود .
ربیعی همچنین خبر داد گام اول مسکن اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران بدون مسکن دنبال می شود.
وی ابراز امیدواری کرد صندوق های بازنشستگی از بعد مالی به بعد اجتماعی واقعی تغییر شکل دهند و به طور نمونه خانه های امید ایجاد شده در استان ها از جمله این اقدام ها است.
در ادامه این نشست گفت و گوی صمیمانه ای میان بازنشستگان و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار شد.
یکی از کارگران بازنشسته حاضر در این نشست گفت: ما بازنشستگان استان البرز می دانیم که شما از جنس ما هستید و اقدام هایی که در حال انجام آن هستید منافع بازنشستگان تامین اجتماعی را به دنبال دارد .
در ادامه نیز تعدادی از بازنشستگان مشکلات و مسائل خود را رو در رو با ربیعی مطرح کردند. از جمله مشکلاتی که کارگران بازنشسته عنوان کردند مساوی نبودن مزایای کارگران بازنشسته زن و مرد، نداشتن مسکن، مشکلات بیمه خدمات درمانی (دندانپزشکی ) و برخی مسایل دیگر بود که ربیعی به آنها قول پیگیری داد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...