نسخه چاپی

فاطمه الیا در گفتگو با نما:

مسئولان دولتی از دخالت در انتخابات خودداری كنند

عکس خبري -مسئولان دولتي از دخالت در انتخابات خودداري کنند

آلیا با بیان اینكه؛ دولت نباید در انتخابات دخالت كند گفت: دخالت دولت در انتخابات، خیزش اصلی و سلامت انتخابات را زیر سوال می برد. مانند موضع گیری های اخیری كه مشكل آفرین بوده است. اگر این تخلفات رصد و برطرف شود، هم نماینده آزاد است هم مردم می‌توانند آزادانه انتخاب كنند .

فاطمه الیا در گفتگو با خبرنگار سایت تحلیلی نما، در خصوص اینکه چرا در انتخابات مجلس تهران ناگهان ورق برگشت و اصلاح طلبان رای حداکثری آوردند گفت: تهران در دوره های گذشته این اتفاق را تجربه كرده است که شهر یک حالت حزبی به خود بگیرد و حزب خاصی پیروز شود و طرف مقابل رای کافی را جمع نکند. همیشه درتهران دو تفکر و دو سلیقه فعالیت هایی را انجام می‌دهند تا آرای مردم را به نفع خود برگرداندد، اما در شهرستان ها این حالت حزبی و تشکیلاتی و گروهی خیلی کمرنگ است و بیشتر بر اساس تلاش های فردی در حوزه های مختلف نتیجه حاصل می شود. حالا برای دوره دوم مجلس هم نامزدها با عناوین مختلف از جمله مستقل، اصلاح طلب، اصول گرا و اعتدالگرا وارد این رقابت می شوند و خود را مطرح می کنند .
وي افزود: برای انتخابات روز جمعه دو بحث اساسی مطرح است، یکی بحث انتخابات و دیگری بحث انتخاب است. موضوع انتخابات قطعا همان موضوع همیشگی است که مردم باید با شور و اشتیاق همیشگی و حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند زیرا اصل انتخابات تضمین نظام و انقلاب اسلامی است و این انتخابات اقتدار نظام و قدرت ملی را افزایش می دهد و مثل همیشه توصیه مقام معظم رهبری هم این است که مردم حضور پر شکوه در انتخابات داشته باشند. دیگری موضوع انتخاب است، انتخاب یک تکلیف است و حق و وظیفه مسلم هر فردی که با حضورش فرد دلخواه خود را انتخاب کند با در نظر گرفتن معیار هایی که خود از نماینده اش انتظار دارد و می خواهد فرد انتخابی اش دارای آن خصایص باشد و قطعا هر چه شناخت و آگاهی از نامزدها بیشتر باشد مردم می توانند راحت تر فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند و این حق را هم داشته باشند که در آینده روی کارهای نماینده‌گان نظارت کنند و اگر انتقاد یا پیشنهادی داشتند به سمع و نظر فرد منتخب شده خود برسانند .
آلیا با بیان اینكه؛ دولت نباید در انتخابات دخالت كند گفت: دخالت دولت در انتخابات، خیزش اصلی و سلامت انتخابات را زیر سوال می برد. مانند موضع گیری های اخیری كه مشكل آفرین بوده است. اگر این تخلفات رصد و برطرف شود، هم نماینده آزاد است هم مردم می‌توانند آزادانه انتخاب كنند.
وي ادامه داد: در جایگاه خود مجلس هم یک رقابتی وجود دارد و احزاب مختلف بر روی این 69 نفر باقی مانده در حال فکر و سرمایه گذاری هستند و هر فراکسیون بالقوه مجلس هم اصولگراها و هم اصلاح طلب ها برای اینکه در مجلس بعدی جبهه خود را قدرتمند کنند و به صورت کمی افزایش پیدا کنند به دنبال گزینه شهرستانهایشان هستند تا روی کار بیایند و تا فردا ساعت 8 صبح تلاش خود را برای جذب افرادشان از طرف مردم فرو نمی گذارند. البته در طی یک رقابت سالم و بر اساس قانون و در چارچوب اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی که باعث شور و نشاط در مردم می شود. اگر خدایی نکرده بدون توجه به این موارد انتخابات برگزار شود این حماسه به اتمام می رسد اما آثار سوء غیر اخلاقی اش باقی می ماند و باعث معضلاتی در جامعه می شود. ان شاءالله که این اتفاقات پیش نیاید.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...