نسخه چاپی

30 هزار شهروند عربستان درمحاصره سیل

به گزارش نما به نقل از ایرنا- به نوشته پایگاه خبری 'سبق' بارش شدید باران وجاری شدن سیل در عربستان موجب محاصره 30 هزار نفر از ساكنان دو استان 'الكامل' و 'خلیص' در شمال مكه وقطع ارتباط آنان با استانهای مجاور شد.
پایگاه سبق افزود: بارش باران كه از جمعه شب در دو منطقه 'وبح' و'ایهالا' در استان الكامل ومنطقه 'وادی ستاره' در استان خلیص آغاز شد وتا عصر دیروز شنبه ادامه داشت موجب قطع راههای مواصلاتی وقطع برق در این مناطق شد وارتباط آنها با استانهای مجاور را غیر ممكن كرد.
اهالی این منطقه از وزارت راه ومواصلات جده خواستند تا هر چه سریعتر پروژه نیمه تمام ساخت دو پل وبح وستاره را كه با وجود بودجه كلان چندین سال است به اتمام نرسیده است تسریع كند تا در شرایط آب وهوایی نامساعد وسیل بتوانند برای رفت وآمد از آن استفاده كنند.
دلارهای نفتی عربستان تنها برای كشتار مسلمانان استفاده می شود و این كشور با ثروت های بادآورده نتوانسته است تاسیسات زیربنایی لازم برای حفاظت از شهروندان خود ایجاد كند و با وجود ادعاهای بسیار مقام های سعودی ٬ مردم این كشور مشكلات بسیار زیادی دارند.
بارش شدید باران و جاری شدن سیل در عربستان در اواخر فرودین ماه دستكم 18 كشته برجای گذاشته بود.
دو هفته پیش ریاض، مكه، مدینه، قصیم، باحه، نجران، جازان، عسیر و حائل در عربستان سعودی صحنه بارش باران و آبگرفتگی و سیلاب بوده كه باران در برخی مناطق به جاری شدن سیل منجر شده است.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...