نسخه چاپی

ایران رتبه چهارم رشد علمی در سال ۲۰۱۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس آخرین آمار پایگاه های استنادی، ایران رتبه چهارم رشد علمی در سال ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ میلادی را داشته است.

به گزارش نما ، محمد فرهادی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما درباره آخرین وضع رشد علمی کشور در جهان در سال گذشته میلادی و اوایل سال جدید میلادی افزود: در این مدت 8 تا 13 دانشگاه کشور جزء یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار داشته اند در حالیکه در همین مدت رشد علمی بسیاری از کشورها متوقف و یا منفی بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت (سال 2015 و اوایل2016) بیش از 200 نفر از استادان جزء دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

فرهادی افزود: امسال طرح آمایش آموزش عالی برای ارتقای کیفیت آموزش عالی، ساماندهی آموزش عالی، تکمیل زیرساخت های علمی و تجهیزات آزمایشگاه های مرکزی، تاسیس آزمایش های مرکزی و پذیرش دانشجو در رشته های جدید در دوره های تحصیلات تکمیلی بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وزیر علوم درباره برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: بخشی از برنامه های یادشده تحت عنوان اقتصاد مقاومتی در دستورکار قرار دارد.

فرهادی افزود: علاوه بر آن؛ ارتقای کیفیت، دیپلماسی علمی، حرکت به سمت دانشگاه های ماموریت گرا و نسل سوم و تامین امکانات و تجهیزات علمی در دستور کار است که بتوان به سمت کارهای تولیدی و فناوری حرکت کرد.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...