نسخه چاپی

كمین مرگبار داعش برای نیروهای اروپایی

كمین عناصر داعش برای نیروهای ویژۀ انگلیسی و ایتالیایی در لیبی، چند كشته و مجروح به دنبال داشت.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، روزنامه دیلی میل اعلام کرد که این حادثه چهارشنبه گذشته در لیبی اتفاق افتاد.

دیلی میل به نقل از سایت صهیونیستی "دبکا" افزود: عناصر انتحاری داعش خودروهای حامل مواد منفجره را نزدیک کاروان نیروهای ویژۀ انگلیسی و ایتالیایی هنگام عزیمت آنها از شهر ساحلی مصراته به شهر سرت در جنوب شرقی لیبی منفجر کردند.

این روزنامه با اشاره به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ایتالیایی، نوشت که به احتمال زیاد نیروهای انگلیسی نیز تلفات داده اند.

روزنامه دیلی میل تصریح کرد: عناصر دیگر داعش نیز همزمان با انفجار خودروهای بمبگذاری شده به سمت کاروان یاد شده با تیربار سنگین تیراندازی کرده و گلوله خمپاره شلیک کردند.

به نوشته این روزنامه، نیروهای ویژه چاره ای جز فرار بعد از پشتیبانی هواپیماها و بالگردهای فرانسوی و ایتالیایی نداشتند.

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه گفت که ادعاها درباره فعالیت این نیروهای ویژه را تایید یا تکذیب نمی کند.

به نوشته دیلی میل، نیروهای ویژه انگلیسی از چندماه پیش در لیبی به سرمی برند و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به امکان اعزام نیروهای بیشتر برای حمایت از ارتش لیبی در جنگ علیه داعش اشاره کرد.

گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

۱۳۹۵/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...